L’Associació de Familiars i Amics de Nens Oncològics de Catalunya (AFANOC) ha organitzat per divendres, 2 d’octubre, un recital de veu i piano a l’Auditori Barradas. La proposta, protagonitzada per la mezzosoprano Mar Esteve i la pianista Georgina Masanés, oferirà un viatge musical per diferents estils i tradicions, amb melodies franceses, cançons catalanes i espanyoles i sarsuela.

Les entrades es poden adquirir en línia o a la taquilla del mateix equipament el dia de l’actuació.

El gerent de l’AFANOC, Narcís Serrats, ha explicat a l’espai de l’entrevista de l’Informatiu de Televisió de L’Hospitalet que es tracta d’una proposta que els fa “molta il·lusió” i que els ha permès tornar a portar una activitat de l’entitat a l’Auditori Barradas. Serrats destaca la qualitat de les dues artistes després d’haver-ne conegut la feina a través de diversos vídeos i assajos: “Jo crec que és d’aquelles coses que posen la pell de gallina”.

El recital també té una finalitat solidària, recaptar fons per als projectes que desenvolupa l’AFANOC, especialment la Casa dels Xuklis. En aquest sentit, Serrats ha agraït la col·laboració de l’Ajuntament de L’Hospitalet, que cedeix l’espai de manera gratuïta. “Tot el que es recapti va directament a l’entitat”, ha remarcat el gerent de l’AFANOC.

Quinze anys de RockpelsXuklis

El recital arriba en un moment en què l’AFANOC també commemora els 15 anys de la campanya RockpelsXuklis, una iniciativa que va néixer a Montbau (Barcelona) amb l’objectiu de donar veu i suport als joves amb càncer i a les seves famílies. El que inicialment era un festival de barri ha anat creixent fins a estendre’s per diferents punts de Catalunya.

Serrats fa un balanç molt positiu d’aquests 15 anys. Explica que l’AFANOC va impulsar aquesta campanya com una nova via per arribar a altres públics, complementària a Posa’t la Gorra, el principal projecte de l’entitat i el seu símbol.

La campanya compta actualment amb el suport de grups de música, intèrprets, sales i productors de diferents punts de Catalunya. Per al gerent de l’AFANOC, la música permet també donar un paper protagonista als joves que han passat per un càncer, que poden pujar als escenaris per explicar les seves experiències. “D’aquesta manera participen d’una manera diferent”, assenyala Serrats, que posa en valor que siguin els mateixos joves qui expliquin al públic com han viscut el càncer, els tractaments i el paper que hi ha tingut l’AFANOC i la Casa dels Xuklis.

Segons el gerent de l’entitat, l’impacte d’aquest testimoni en directe és especialment important: “L’impacte que t’ho expliqui un jove és molt positiu”. Serrats assegura que tant el públic com els músics reben molt bé aquestes intervencions i destaca especialment el silenci que es produeix quan un jove explica la seva experiència sobre l’escenari. “Està tothom callat. És molt impactant poder arribar a la societat d’aquesta manera”.