Estudiants d’ESO han preparat tallers, jocs i activitats als quals han participat alumnes de primària. És una activitat relacionada amb el Dia Internacional de les Nenes i les Dones en la Ciència i vol despertar la curiositat dels estudiants cap al món científic i trencar amb els estereotips que defineixen els estudis segons el sexe.
Els porxos del recinte firal de La Farga han estat l’escenari de la jornada STEMaL’H, una activitat que organitzen el programa del Centre Cultural de Sant Josep Pessics de Ciència, el Centre de Recursos Pedagògics de L’Hospitalet i la Regidoria d’Educació. STEAM és l’acrònim en anglès de ciència, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques, i defineix un sistema pedagògic dissenyat per la Fundació Nacional per a la Ciència d’EUA el 2009
La jornada ha comptat amb la participació de prop d’un miler d’alumnes de centres d’ensenyament de primària i secundària de la ciutat. S’han fet tallers, jocs, animacions i activitats diverses centrades en les ciències, les tecnologies, les enginyeries i les matemàtiques al llarg de tot el matí.
Pels porxos de La Farga han passat uns 850 alumnes de 5è de primària de 22 escoles de la ciutat, xifres que superen les de l’any passat, quan es va fer una prova pilot amb quatre instituts i quatre escoles amb activitats als centres de secundària. La bona acollida de l’experiència va decidir els organitzadors a ampliar la convocatòria i portar-la a un espai obert per donar-li visibilitat
El tinent d’alcalde d’educació, Jaume Graells, ha afirmat que “encara hi ha molt camí a fer contra els estereotips. Cal fer co-educació i garantir la sensibilització cap al món de la ciències i les matemàtiques i superar les diferències d’estudis entre nens i nenes. És important també fer-ho des d’un punt de vist lúdic i intergeneracional”
L’objectiu és despertar la curiositat entre els estudiants per unes matèries que sovint són percebudes com a difícils o poc atractives i amb grans oportunitats de futur. Es vol incidir especialment en les noies, ja que la manca de referents fa que les dones tinguin poca presència en aquests àmbits.