L’empresa de cafè d’especialitat amb seu a L’H, Syra Coffe, ha canviat de propietaris. Un gran grup colombià inversor en alimentació i begudes, Artila Lülle, s’ha convertit en el principal accionista de la companya.
La inversió s’ha fet a través de la filial Grupo Lux. El seu director internacional a Europa i Àfrica, Pedro Bouza, serà ara el president de Syra Coffee, en detriment del fundador de l’empresa, Yassir Raïs, que ara serà el conseller delegat.
Syra Coffee compta actualment amb 31 locals propis repartits per tot el país: 17 a Barcelona, 10 a Madrid, 2 a Sevilla i dos nous locals a València. L’elaboració del cafè Syra és sostenible i responsable. Treballen amb cafès purs i sense barrejar orígens, cosa que altres marques de cafè low cost no fan per reduir costos. Els seus productes provenen de finques familiars o cooperatives amb què col·laboren. A més, mai comercialitzen ni venen el seu cafè a altres empreses que no pertanyin a Syra.