La dinovena edició del Festival de Curtmetratges de L’Hospitalet ha atorgat el primer premi en la categoria Global a un curt que reflexiona sobre les contradiccions de la turistificació. ‘Nota 8. Ahora anidan las aves‘, de Marta Orosa, juga amb imatges de càmera casolana i textos del llibre Estuve aquí y me acordé de nosotros, d’Ana Pachecho.
La gala d’entrega de premis s’ha fet als cinemes Fílmax Gran Via. La resta de premis de la categoria Global han estat els següents:
2n premi – ‘Azadi’, de Lily Baker Föhring, Juan Luis Ortega y Luciana Espinoza. Un documental que aborda la situació de repressió cap a les dones en l’Iran, a través de les converses d’una dona refugiada en Barcelona amb les seves amigues que es troben allà.
3r premi – ‘El pisito’, de Claudia García de Mateos. Un documental sobre l’actual crisi de l’habitatge.
Menció especial – ‘Maleza’, de Carina Pierro Corso. Curtmetratge fet en diversos medis, emprant la il·lustració i el stop motion, el qual reflexiona sobre la nostra relació amb la natura.
34 curts optaven a la categoria Metròpolis
Pel que fa a la categoria Metròpolis de curts gravats en 48 hores el primer premi ha estat per ‘El Sevillano’, un curt de Pere Rivases i Pol Verdugo. Un documental sobre El sevillano, un home que va migrar fa 660 anys amb la seva família per millorar les seves condicions de vida.
La resta de premis són els següents:
2n Premi – ‘Horas extras’, de Ricardo Quispe. Una crítica en clau d’humor a les condicions laborals precàries.
Premi millor guió – ‘Abans tot això era artesà’, escrit per Ludmila Leytes Roudil. Crítica a la gentrificació dels comerços locals per part de les grans multinacionals.
Premi millor fotografia – ‘Temps Mort’. Direcció de fotografia d’Albert Parra. Es tracta d’una crítica al sistema de productivitat laboral.
Premi millor interpretació – ‘Temps Mort’, interpretat per Alba Jubany.
Premi del públic – ‘Uno más’, de Mateo Lacondeguy y Bruno Peralta. Una reflexió sobre les causes i la gestió de l’addicció.