Primera jornada del Mobile World Congress al recinte de Fira de Barcelona a Granvia L’H. El congrés, que s’espera sumi uns 95.000 visitants, té com eix central enguany la intel·ligència artificial.
Els smartphones ja no són els principals protagonistes del MWC. De fet el 60% dels 2.400 expositors no provenen del sector de la telefonia pròpiament.
Segons César Pablo Córcoles, professor d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació de la UOC “hi ha pocs canvis en telefonia mòbil perquè els fabricants fan les presentacions fora del Mobile. Podem dir que l’única gran companyia de mòbils que ha presentat novetats és Xaomi amb la seva gama 14”.
Les solucions tecnològiques basades en intel·ligència artificial, la realitat augmentada i les connexions 5G i 6G centres les principals novetats.
L’anell de Samsung
Un bon exemple és un dispositiu en forma d’anell que ajuda a controlar els indicadors de la nostra salut que ha presentat la companyia sudcoreana Samsung. L’anell sortirà a la venda a la segona meitat d’aquest any i s’espera que com a mínim compti amb pulsòmetre i pugui mesurar el nivell d’oxigen a la sang.
El professor César Pablo Córcoles, en l’entrevista de L’Informatiu, ha explicat que “els fabricants treballen perquè la IA ens acompanyi, no perquè ens espanti. Han de ser eines que ens ajudin”.
Nous vehicles
Un altre prototip que es pot veure al MWC 2024 el presenta l’aeronàutica Alef i és un cotxe que pot volar i aterra de forma vertical. Un cotxe que ajudaria estalviar temps en els desplaçaments a les ciutats.
Més novetats en l’àmbit de l’automoció: Xiami presenta el primer cotxe elèctric que té una autonomia de 800 km.
César Pablo Córcoles considera que el 6G està molt lluny i difícilment veurem dispositius 6G abans de 7 o 8 anys. Segons aquest professor, el 5G i el 6G ajudarien a estalviar energia. Però aquest professor considera que les noves versions necessiten de noves infraestructures com antenes que també suposen grans inversions i més despesa d’energia.