A Catalunya, encara 1 de cada 7 infants acaba la primària sense comprendre bé el que llegeix. Amb l’objectiu d’ajudar a fomentar la comprensió lectora la fundació Bofill va crear el projecte Lecxit, una iniciativa per millorar l’èxit educatiu dels alumnes de primària a través de la comprensió lectora. Per això es formen parelles amb un infant i un adult voluntari que comparteixen una hora setmanal de lectura.
Aquest serà el tercer any que L’Hospitalet se suma a aquest programa. Està actiu a diferents escoles, a la biblioteca Josep Janés i ara es posa en funcionament a la biblioteca Tecla Sala.
Millora en el rendiment acadèmic
“Estem en un moment en què es parla de la comprensió lectora baixa i les dificultats que això gènere en l’aprenentatge dels nens. Pensàvem que això era una manera de posar un granet de sorra per millorar la competència lectora dels infants del barri”, explica Montse Arús, subdirectora de la Biblioteca Central Tecla Sala.
El voluntari es converteix en el mentor que acompanyarà a l’infant en l’aventura de llegir. Els voluntaris rebran una formació inicial i suport continu en la seva tasca: “En general, els infants que participen en aquesta activitat noten molt la millora a l’escola. Si es treballa i millora la comprensió lectora, notes una millora acadèmica”, destaca Arús.
Aquesta formació es farà el pròxim dijous 7 de novembre a les 17h de la tarda. Les persones interessades es poden inscriure a la web de la biblioteca Tecla Sala.