Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha finalitzat les proves sense passatge del nou model d’autobús elèctric articulat B19, del fabricant xinès ByD.

El vehicle ha circulat pels carrers de L’Hospitalet seguint el traçat real de les línies LH12 i 46. Les dades obtingudes serviran perquè els tècnics puguin avaluar una futura incorporació d’aquest model a la flota de busos de TMB.

Una de les característiques del vehicle més valorades durant les proves ha estat la seva autonomia d’uns 470 quilòmetres, així com les bateries amb una capacitat de fins a 563 kW/h. Una magnitud superior a la dels busos articulats més moderns de la flota.

La capacitat de circular fins a dos dies amb una sola càrrega nocturna i el baix consum d’energia també han estat paràmetres destacats.

Pel que fa a la seguretat, l’autobús incorpora els sistemes EBS i ASR per a la frenada, i disposa de certificats de resistència de l’estructura davant d’un impacte frontal o d’un bolc. També té instal·lats sistemes de ciberseguretat que protegeixen els elements informàtics del vehicle.

Quant a les mesures d’accessibilitat, aquest autobús compta amb rampes d’accés, espais habilitats per a persones amb cadira de roda i altres elements per a persones amb discapacitats visuals i/o auditives.

A més de L’Hospitalet, el model B19 també s’ha provat a Barcelona, el Prat i Cornellà en els trajectes de les línies H16, 67 i 150. En total, han estat més de 830 quilòmetres i 62 hores de proves en diferents condicions de circulació.