TMB ha posat en marxa la nova línia exprés X3 que connecta Barcelona i L’Hospitalet d’una forma més ràpida i directa. La línia millorarà les prestacions de l’actual línia 79 que fins ara cobria un trajecte similar i que ha quedat substituïda definitivament.
Des de l’avinguda Carrilet, el recorregut travessa el barri de Bellvitge, el Districte Econòmic i la Fira. A partir d’aquí, la línia X3 enfila la muntanya de Montjuïc fins a la plaça Espanya i el Paral·lel. Un àmbit metropolità en ple creixement que queda ara més a prop de L’Hospitalet.
Durant l’acte de presentació de la línia, l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha apuntat que “el nou Montjuïc -amb la nova Fira, el Poble-sec ampliat amb 400 habitatges i el nou barri de la Marina i de la Zona Franca- fa que hi hagi la necessitat de connectar la muntanya amb el conjunt de l’àrea metropolitana”.
En la mateixa línia, l’alcalde de L’Hospitalet David Quirós ha assegurat que la línia X3 “té un impacte directe no només sobre els usuaris de Barcelona i de L’Hospitalet sinó també sobre els usuaris metropolitans perquè som una continuïtat. És important anar connectant els diferents municipis perquè els nostres ciutadans i ciutadanes puguin desplaçar-se amb una mobilitat segura, sostenible i més eficient”.

Aquest autobús exprés escurça el temps de viatge que fins ara tenia línia 79 de bus, que queda substituïda per la nova X3. Amb menys parades -se n’han suprimit algunes per deixar-les en 37- i un recorregut que passa per zones de menys trànsit, s’espera que la nova línia sigui una de les més ràpides de tota la xarxa de TMB.
La X3 és la tercera línia de bus exprés que es posa en marxa, i que consolida l’aposta de TMB per un model d’autobusos més ràpids i directes.
“Des del govern municipal el que pretenem és que totes les línies d’autobús que presten servei a L’Hospitalet tinguin la mateixa eficiència i qualitat que l’X3 que posem en marxa”, assegura Quirós.
Els 16 primers mesos de servei, la nova X3 tindrà un desviament per les obres d’ampliació de l’L8 de FGC que s’estan fent a plaça Espanya. En sentit L’Hospitalet es desviarà pel carrer Lleida i avinguda Rius i Taulet per reprendre el recorregut que serà habitual.
La X3 se suma a les dues ja existents. La X1 que va de la plaça Francesc Macià de Barcelona fins a Glòries. I l’X2, Pratexprés, entre el Prat i la plaça Espanya. Aquesta línia millorava les prestacions de la línia 165 que va quedar substituïda definitivament.
La X3 fa un recorregut semblant a la futura ampliació de l’L2 de metro per Montjuïc. Facilitarà l’accés a l’Anella Olímpica, al MNAC i al conjunt de la muntanya i alhora fomentarà una mobilitat més sostenible.