Televisió de L’Hospitalet continua amb la ronda d’entrevistes als portaveus municipals per analitzar l’actualitat política de la ciutat. La portaveu del Partit Popular a l’Hospitalet, Sonia Esplugas, ha expressat el seu malestar per la decisió del govern municipal de prorrogar les ordenances fiscals sense sotmetre-les a debat al ple. Segons la portaveu, aquesta decisió “impedeix que els grups municipals puguin presentar al·legacions”. Per això, assegura Esplugas “hem presentat dues mocions, una per rebaixar l’IBI i l’altre per a la modificació de la taxa de residus”.

Crítica a la taxa de residus

Una de les qüestions que més polèmica ha generat és la nova taxa de residus, que començarà a aplicar-se aquest 2026 en el marc de les directrius europees. Esplugas considera que el govern espanyol “l’ha imposada de manera obligatòria” i critica que l’Ajuntament no hagi aprofitat l’entrada en vigor de la taxa per compensar-la amb una baixada de l’IBI. Esplugas denuncia que aquesta taxa “té un afany recaptatori amb unes bonificacions insignificants d’un màxim de 15€”.

Segons el PP, la taxa suposarà uns 16 milions d’euros d’ingressos per al consistori. La formació defensa “augmentar les bonificacions per a famílies vulnerables, permetre el fraccionament del pagament i revisar casos en què l’import pot resultar desproporcionat, com persones que viuen soles però resideixen en pisos grans i generen pocs residus.

No als pressupostos municipals

Pel que fa als pressupostos municipals, Esplugas afirma que el govern local només va presentar un document amb les línies generals als portaveus municipals i que no s’ha entrat en cap detall. El PP condiciona el seu suport a una rebaixa de la pressió fiscal i critica l’execució pressupostària de l’any anterior, ja que afirma que “més del 80% de les inversions previstes per al 2024 no s’han executat” i que això ha comportat un superàvit de 54 milions d’euros, que finalment s’ha destinat a amortitzar deute.

La portaveu del PP lamenta que, tot i recaptar més de 79 milions d’euros d’IBI, la ciutat “continua amb problemes de neteja, seguretat i manteniment”. Per tant, “no podem donar suport a unes polítiques que escanyen a les famílies i que donen mal servei al veïnat”.

Polèmica per l’homenatge a la Sílvia i l’Aurora

En el darrer ple municipal, el PP va proposar en una moció dedicar un passatge del barri de Bellvitge a Sílvia i Aurora, les dues policies nacionals assassinades l’any 2004, “en un dels casos de violència masclista més greus que ha viscut la ciutat”. La proposta, explica la portaveu, consensuada amb les famílies, va ser rebutjada per tres dones de formacions d’esquerres. Esplugas denuncia aquesta “hipocresia que dona l’esquena i nega de forma miserable l’homenatge a aquestes noies”.

Reitera que la iniciativa comptava amb el suport de la família i d’algunes entitats i veïns. El govern municipal planteja, en canvi, construir un monument en homenatge a totes les víctimes de violència masclista de la ciutat, una iniciativa que el PP veu positiva però “no incompatible” amb un record individual.