L’Ajuntament obre el termini per demanar els ajuts que es coincideixen anualment per fer front al pagament de l’Impost de Bèns Immobles (IBI) en contribuents amb situació econòmica desfavorida. Es tracta d’una quantia individualitzada de 150 euros per als contribuents amb situació econòmica desfavorida i que compta amb un pressupost de 237.000 euros per a l’exercici de 2024. Els ajuts es poden sol·licitar fins el 4 d’octubre.
Qui pot sol·licitar els ajuts?
Poden acollir-se a aquests ajuts, les persones físiques titulars de l’habitatge, propietàries o usufructuàries, que han de complir els següents requisits:
- Estar empadronades en L’Hospitalet en l’habitatge pel qual se sol·licita l’ajut.
- L’immoble ha de ser l’habitatge habitual i estar destinat a ús propi.
- Estar al corrent de les obligacions tributàries i, en cas de persones treballadores autònomes, amb la Seguretat Social.
- Que el conjunt dels ingressos bruts de la persona que ho sol·licita i els de la resta d’individus que convisquin en l’habitatge no superin les quantitats establertes a les bases. Per exemple, en el cas d’una família de quatre membres, els ingressos màxim han de ser l’Indicador de Renda de Suficiència (755,82 euros mensuals i 9.069,83 euros anuals) multiplicat per 2,95. En el cas que hi hagi persones amb discapacitat, la quantia és superior (mirar les bases).
- Les persones beneficiàries, a més de l’habitatge habitual, sols podran tenir un màxim d’una plaça d’aparcament i un traster, o un espai similar al traster, en el terme municipal de L’Hospitalet. En aquest últim cas, el valor cadastral d’aquest espai similar al traster, no podrà sobrepassar els 19.525 euros.
Com es pot tramitar?
Les persones interessades han de fer els tràmits a través de les regidories de districte que els pertoqui segons la residència, o bé telemàticament a través de la seu electrònica.
Per sol·licitar l’ajut de manera presencial, la persona interessada haurà de presentar a qualsevol de les oficines el formulari de sol·licitud, juntament amb la documentació necessària:
- La justificació documental (originals) en cas que la situació laboral i/o econòmica s’hagi modificat respecte de la que consta a l’AEAT.
- Si no s’ha aportat anteriorment en convocatòries anteriors (si s’han aportat han de continuar vigents):
- Fotocòpia del NIF/NIE del sol·licitant i de les persones de la unitat de convivència i, si s’escau, de la documentació acreditativa de la capacitat de representació.
- Certificat bancari o fotocopia de la llibreta del compte corrent.
- Autorització expressa a l’Ajuntament de L’Hospitalet de totes les persones que hi conviuen (consta al formulari de sol·licitud), per fer les consultes necessàries a les diferents administracions públiques i altres entitats públiques o privades, amb la finalitat de comprovar les circumstàncies expressades a la sol·licitud i el compliment dels requisits.
El formulari de sol·licitud d’ajut es pot descarregar aquí
Si s’opta per fer-ho per internet, l’usuari ha de disposar d′un sistema d′identificació acceptat pel servei VÀLid. Posteriorment, s’haurà d’emplenar el formulari que s’obrirà i caldrà adjuntar els arxius o fitxers de la documentació necessària per al tràmit i, finalment, clicar a “Enviar”.
Finalitzat el tràmit, la persona rebrà un correu electrònic amb el justificant de la seva presentació.
Els interessats rebran més informació a les regidories de districte, trucant als telèfons 010 i 900 100 277 (si es truca des de fora de L’Hospitalet) i, telemàticament, a la pàgina de Tràmits de la Seu Electrònica.
El termini legal de resolució és de 3 mesos des de la data de registre de la sol·licitud. Transcorregut el termini legal sense que l’Ajuntament hagi notificat cap resolució, la petició s’entendrà desestimada, segons s’indica a la web.