Èxit d’assistència entre paradistes dels mercats de la ciutat a la trobada que s’ha organitzat a l’espai Chrysalis Lab dins el Village MWC, amb motiu de la presentació dels MercaTIC, els nous punts d’assistència i orientació en tràmits digitals que l’Ajuntament està desplegant per diferents districtes.

La iniciativa que té per objectiu frenar la bretxa digital entre la població que encara es troba endarrerit amb les eines TIC, s’emmarca dins del programa Digitalitza’t LH 6.0.

Els primers MercaTIC s’ha obert fa pocs dies dins dels mercats de Santa Eulàlia, Centre i Bellvitge. En concret aquests nous punts d’acompanyament digital compten amb el suport de vuit joves de la Fundació Sargim. Ells són els encarregats d’ajudar qualsevol persona que s’hi acosti a fer tràmits digitals. També, orientaran els paradistes a optimitzar la gestió del seu negoci a través de les TIC.

La Fundació Sargim, entitat gestora del Punt TIC La Florida – Les Planes i del TIC Truck, ha estat treballant en la iniciativa ‘MercaTIC’ al llarg dels darrers dotze mesos amb la col·laboració de la Fundació Mobile World Capital i amb el suport de l’Ajuntament de L’Hospitalet.

David Quirós, tinent d’alcaldia de Serveis a les Persones, ha assenyalat que “volem que els MercaTIC es converteixin en un referent per la gent del barri per tal de tenir accés a la tecnologia. A més, els formadors són joves amb certes dificultats que tornen al sistema gràcies a la formació que han rebut i a aquesta oportunitat laboral. El que fan aquests joves és organitzar tallers, ajudar i acompanyar a la gent en el descobriment de la tecnologia, de certes aplicacions de mòbils i en la gestió d’alguns serveis, entre d’altres”.

Un altre dels objectius d’aquesta trobada de paradistes dels mercats municipals al Village MWC han estat copsar les opinions sobre les principals dificultats amb que es troben a l’hora de gestionar els negocis i conèixer de primera mà els dubtes sobre la tecnologia que es plantegen.

Roser Tobau, paradista del Mercat del Centre, ha explicat que “és interessant venir, escoltar i veure si ens podem ajudar mútuament. I analitzar si amb la seva informació i la nostra podem fer que el comerç sigui molt més pràctic i àgil”.

De la seva banda, Marta Ruiz, del Mercat del Torrent Gornal, ha assegurat que “és important digitalitzar els mercats i obrir-los a les xarxes socials per atreure als clients més joves”.

Ana Rodríguez, del Mercat de la Florida, ha destacat que “ens queda molt per aprendre sobre com aplicar la tecnologia als mercats, per exemple alhora de vendre per internet encara anem molt endarrerits”.

En aquest sentit, David Quirós, ha assegurat que ”es tracta precisament que els paradistes treieu profit també dels MercaTIC i que aprofiteu la tecnologia per organitzar el dia a dia, establir noves maneres de relacionar-vosamb els veïns i també poder donar conèixer les vostres ofertes i productes”.

Els MercaTIC funcionen als mercat de Santa Eulàlia, Bellvitge i Centre, i és previst que la iniciativa s’ampliï a altres mercats de la ciutat.