Investigacions sobre bacteris resistents als antibiòtics, la levitació acústica i la construcció d’un robot de neteja han estat alguns dels projectes guanyadors de les 24es Jornades Científiques i Tecnològiques organitzades per l’Ajuntament de L’Hospitalet. Unes jornades que també han destacat la feina de dos centres educatius: l’Institut Pedraforca per la seva continuïtat en la participació en les Jornades i la qualitat dels treballs presentats i el Centre d’Estudis Jaume Balmes, que ha rebut una menció d’honor.
El lliurament de premis ha tingut lloc a l’Auditori Barradas, on s’han lliurat 15 premis, entre els alumnes que van fer l’exposició oral dels 40 treballs seleccionats per la Comissió Organitzadora, d’entre els 72 que s’hi van presentar. Enguany hi han participat 16 centres publics i concerts de L’Hospitalet.
- Laia Mira s’ha endut el primer premi pel treball de recerca ‘Hospiarts, un nou espai artístic a L’Hospitalet’ a la categoria de Ciutat.
- Per la seva part, Naila Garcia ha estat guardonada al premi d’Igualtat pel seu projecte ‘Dones artistes. L’art del buit: construeix la teva pròpia història’.
- A la categoria de Sostenibilitat ha guanyat Hugo Arpio amb ‘l’Estudi del declivi poblacional del gall fer als Pirineus comparant-lo amb altres poblacions europees’.
- El projecte d’Iraj Kanwal sobre la resistència dels bacteris contra els antibiòtics ha estat escollit a la secció Experimental.
- A Tecnologia ha guanyat el premi ‘Levitació acústica: Anàlisi de fluids sota l’acció d’ones sonores’, d’Ingrid Bermúdez.
- L’alumna Lucia Arias s’ha endut el guardó a la categoria d’Expressió pel seu treball ‘Creació d’un documental’, mentre que a l’apartat Social ha guanyat ‘Disseccionant Tintín. Anàlisi històrica i científica dels còmics de Tintín’, de Daniel Blanquer, Marcel Julià i Mario Teller.
500 euros pels primers premis
Tots els guanyadors dels primers premis a les respectives categories s’han endut una compensació de 500 euros, mentre que els segons han rebut 250 euros.
L’Ajuntament de L’Hospitalet destaca la voluntat de crear un espai a la ciutat que estimuli la recerca, reconèixer la tasca del professorat de secundària, afavorir l’intercanvi d’experiències entre els centres educatius i impulsar la recerca com a via cap a estudis superiors.