Des de fa dies des del Departament de Salut adverteixen de l’elevada incidència de la grip a les portes de les festes Nadalenques, superior a la d’anys anteriors, i han decretat l’obligatorietat de la mascareta dins dels centres sanitaris i residencies arran de l’augment de les infeccions respiratòries agudes.
Marta Villanueva, infermera del CAP de Bellvitge, ha explicat que “estem observant que des de principis de desembre el nombre de casos de grip s’està incrementant. No sé si podem parlar encara de pic de grip, però estem en un nivell molt alt de transmissió. És per això que des del 10 de desembre les mascaretes són obligatòries els centres de salut, també en residencies. Des d’aquí també aconsellem que la mascareta és recomanable posar-la a espais públics i tancats, com per exemple el metro”.
S’espera un nou pic de grip després de les festes Nadalenques
Durant el període de nadalenc, s’espera un augment de la transmissió especialment en entorns familiars arran de les interaccions socials pròpies de les festes.
Marta Villanueva, ha assegurat que “possiblement el pic de grip serà entorn les festes nadalenques o pot ser després. Es veritat que després de Nadal, pujant molt les infeccions respiratòries perquè en les reunions que fem amb motiu de les festes estem en contacte amb altres familiars que poden ser asimptomàtics. Els professionals de la salut aconsellem que si ens trobem malament s’ha de portar mascareta, a més la higiene de mans és molt important també”.
Des de Salut s’ha fet una crida a vacunar-se contra la grip tan aviat com sigui possible. L’objectiu és reduir els contagis, i prevenir complicacions greus i evitar hospitalitzacions, sobretot en persones vulnerables.
La incidència de la grip i altres infeccions respiratòries a Catalunya ha escalat fins a nivells molt alts, amb un augment del 50% dels casos en només una setmana. Entre l’1 i el 7 de desembre, Salut calcula que es van registrar 1.115 infeccions respiratòries agudes per cada 100.000 habitants, l’equivalent a uns 90.000 casos setmanals.