Mossos d’Esquadra, Guàrdia Urbana i Policia Nacional i policies locals d’una dotzena de municipis metropolitans han posat en marxa aquest divendres l’operatiu policial Kanpai. L’objectiu del dispositiu és frenar la multireincidència i dissuadir tendències delictives i alteracions de l’ordre públic a L’Hospitalet i altres ciutats de l’àrea metropolitana. De manera coordinada, s’han fet identificacions i escorcolls buscant objectes robats, armes o substàncies estupefaents. També s’han fet inspeccions en locals i comerços.
Centenars d’efectius s’han desplegat simultàniament a tres Regions Policials Metropolitanes (Barcelona, Sud i Nord). Entre les ciutats involucrades, han estat L’Hospitalet, Barcelona, Esplugues, Cornellà, Sant Adrià i Badalona, entre altres. S’hi compta amb agents uniformats i de paisà, de la BRIMO (Brigada mòbil) i l’ARRO (Àrea Regional de Recursos Operatius reforçats per helicòpter i amb membres de la policia portuària, personal de seguretat privada i tècnics d’Inspecció de Treball.
Dades de l’operatiu al municipi
Durant les darreres hores, a L’Hospitalet s’ha saldat amb 242 persones identificades, que acumulaven un total de 1.039 antecedents, i 8 detinguts. El balanç d’aquest nou operatiu, que es va desplegar a zones com els barris de Santa Eulàlia, Pubilla Cases, Collblanc, la Torrassa i La Florida és el següent:
- 242 persones identificades, amb un total de 1.039 antecedents
- 8 detinguts
- 8 denúncies per possessió de substàncies estupefaents i 2 per tinença d’armes blanques
- 21 vehicles identificats
- 18 denúncies de trànsit
- 16 patinets elèctrics requisats i ingressats al dipòsit municipal per estar trucats o per manca d’assegurança obligatòria
- 5 locals de telefonia mòbil i patinets inspeccionats i denunciats per diferents irregularitats
- Intervenció de matinada a 3 bars que acumulen diverses infraccions com, per exemple, excés d’aforament
La intendenta cap de l’Àrea Bàsica Policial de L’Hospitalet de Llobregat, Sònia Rius, ha detallat l’operatiu: “Combinem el patrullatge uniformat i de paisà en aquelles zones calentes i també fem controls de pas, en zones de transport i inspeccions administratives especialment orientades als establiments de telefonia mòbil i de compravenda de vehicles de mobilitat personal, com els patinets elèctrics“.
Segons Rius, aquests conformen “una tipologia molt important perquè en els robatoris violents bàsicament el 90% dels objectes sostrets són telèfons mòbils i en el 40% dels casos el mitjà que s’utilitza per fer el robatori violent és el patinet”.
Un any de Kanpai amb 600 detinguts i 28.000 identificacions
El pla Kanpai es va posar en marxa ara fa un any a l’àrea metropolitana i ja s’ha ampliat a tot Catalunya. Fins ara, s’ha saldat amb més de 600 detinguts i 28.000 identificacions: “La valoració que hem fet és molt positiva, perquè sí que a nivell general s’ha detectat una reducció d’aquells fets delinqüencials vinculats als delinqüents actius amb risc de persistència i aquestes tipologies vinculades estem parlant de robatoris violents, de robatoris amb força interior de vehicle i de furs”, destaca Rius.
Aquesta pressió policial ha fet baixar la multireincidència al conjunt del territori. No és el cas de L’Hospitalet, on els delictes han pujat un 10% aquest últim any. En aquest sentit, Rius posa en context les xifres: “A principis d’aquest any comencem a veure una certa contenció en els robatoris violents. Estan disminuint els robatoris amb força interior de vehicle i també tenim una certa contenció en l’àmbit dels furs”. Malgrat els resultats parcialment “positius”, reconeix que cal veure “si és una contenció puntual de dos mesos o que es consolidarà”.
A L’Hospitalet l’actuació s’està duent a terme en els barris del Nord, Pubilla Cases, Florida, Les Planes i Collblanc-la Torrassa. El mes passat es va anunciar un pla de xoc contra la inseguretat a L’Hospitalet que ha d’incrementar la vigilància, els operatius policials conjunts i el nombre d’efectius al carrer.