L’Ajuntament informa del balanç d’actuacions realitzats per la Guàrdia Urbana, Mossos, Bombers i Protecció civil a la ciutat durant la nit de Sant Joan. A la matinada s’ha treballat intensament i continuen les tasques durant el dia, especialment en la neteja de la via pública. Cal recordar que la Guàrdia Urbana ha previst un dispositiu especial per garantir la seguretat durant aquesta celebració i que havia efectuat actuacions preventives durant el dia 23 com ara una vintena d’inspeccions a locals comercials i de restauració i se n’han clausurat alguns de forma cautelar.

Balanç d’actuacions

Durant la revetlla el telèfon d’emergència 112 ha rebut un total de 781 avisos, dels quals 143 han estat per sorolls produïts entre les 22h del dia 23 i les 06h del dia 24.

Els Bombers i Protecció Civil de L’Hospitalet han fet 26 intervencions en la via pública per apagar diversos incendis i contenidors cremats. Destaca l’extinció de foc en dues terrasses particulars al carrer de l’Alegria i en uns matolls al barri de La Torrassa. També han cremat un total de 30 contenidors i una paperera.

De la seva banda, la Guàrdia Urbana ha detingut a 2 persones, ha denunciat altres 3 per donar positiu en alcoholèmia. També la policia local va desallotjar durant el vespre una festa no autoritzada convocada per xarxes socials al parc de les Planes i va intervenir aliments i begudes, entre elles prop de 300 llaunes de cervesa.

Reforç dels serveis de neteja

Pel que fa als serveis de neteja i recollida d’escombraries, per la Revetlla i el dia de Sant Joan, l’Ajuntament els ha reforçat.

El servei de recollida de residus es va avançar a la tarda i l’equip de neteja viària del torn de nit també va començar a treballar hores abans de l’habitual.

Durant el matí de Sant Joan des de les 06h s’han repres les tasques de neteja amb més efectius, començant pels espais i contia on s’ha fet revetlla. Progressivament avui i els pròxims dies s’anirà actuant a la resta de carrers, places i parcs de la ciutat.

L’Ajuntament també informa que durant el dia 24, es reforça la recollida de contenidors d’ús més intensiu per evitar desbordaments i es treballa en la substitució d’aquells contenidors que han sofert danys durant la nit.