L’associació sense ànim de lucre Narinan fa reforç escolar a nens i nenes d’entre 6 i 12 anys en risc d’exclusió social o econòmica a Barcelona i a l’Hospitalet. Ofereix suport educatiu a L’Hospitalet en dos centres de Collblanc: a l’escola Màrius Torres-on treballa amb 52 infants cada dimecres i dijous de 16h30 a 18h00- i a l’escola Pep Ventura -on dona classes de repàs a 22 nens i nenes els dilluns de 16h30 a 18h00.
Una de les voluntàries, la Carme Santamaría, ha volgut reflectir allò que és i es fa a l’entitat en un llibre que ha titulat Relats. En declaracions al programa Veïns ha dit que “jo vaig estar a l’Escola d’Escriptura de l’Ateneu de Barcelona i allà em van donar les idees de com organitzar un relat. Vaig escriure una novel·la que va tenir èxit i li vaig dir a la presidenta de Narinan que per què no fèiem un relat. I vam començar”.
La Carme ha destacat que “els relats reflecteixen Narinan d’una forma diferent amb la visió de tothom que hi participa i volia que el lector s’ho passés bé”. El libre vol mostrar l’univers Narinan perquè són protagonistes des dels voluntaris, els mateixos alumnes, la família i en especial, el devenir quotidià de l’entitat.
Les sessions de repàs es duen a terme després de classe com a activitat extraescolar a alumnes que deriven els propis centres educatius on col·laboren. Alumnes que tenen dificultats, ja sigui per l’idioma o perquè no assoleixen els conceptes a l’aula correctament.
Les classes, d’una hora i mitja, es fan en grups reduïts amb un voluntari per a cada dos o tres alumnes. D’aquesta manera es dona una atenció individualitzada en català, matemàtiques, comprensió lectora, cal·ligrafia i ortografia, que s’acompanya amb dinàmiques lúdiques i participatives.