L’arribada del setembre significa per a la majoria de les persones la tornada a la rutina i a la feina. Són moltes les persones que es recolzen en les futures festes i els ponts per agafar aire per superar aquest moment de final de l’estiu.

A L’Hospitalet les festes són les generals i les mateixes que a Barcelona. Es dona el cas que enguany, alguns dels dies festius coincideixen amb el cap de setmana. Pel que fa als ponts, tampoc hi ha moltes possibilitats tal i com cauen els dies festius.

De l’11 de setembre al 26 de desembre

Aquests són els dies festius entre setembre i desembre i el dia de la setmana en què cauen.

  • 11 de setembre (dijous): Diada Nacional de Catalunya. Festa de tot Catalunya.
  • 24 de setembre (dimecres): La Mercè. Festa local.
  • 12 d’octubre (diumenge): Dia de la Hispanitat. Festa a tot Espanya. Aquest any és diumenge i això resta un dia de festa. En algunes comunitats autònomes, s’ha traslladat el festiu al dilluns 13 d’octubre, però no a Catalunya.
  • 1 de novembre (dissabte): Tots Sants. Festa a tot Espanya.
  • 6 de desembre (dissabte): Dia de la Constitució. Festa a tot Espanya.
  • 8 de desembre (dilluns): Immaculada Concepció. Festa a tot Espanya.
  • 25 de desembre (dijous): Nadal.
  • 26 de desembre (divendres): Sant Esteve. Gairebé en temps de descompte, arriba l’únic pont clar d’aquest any, amb quatre dies seguits de festa.

El darrer Ple municipal del mes de juliol va aprovar les festes locals per al 2026, que tornaran a ser les mateixes que a Barcelona: la Mercè i la Segona Pasqua. No tots els grups municipals van estar d’acord amb aquesta decisió.