Cada vegada són més les persones grans que pateixen insomni. És habitual la dificultat per conciliar el son, despertar-se amb freqüència per la nit i aixecar-se més d’hora pel matí. Tenint en compte la importància d’aquest tema per a la gent gran, des del programa d’envelliment actiu de l’Ajuntament de L’Hospitalet s’ha organitzat una xerrada per la Setmana de la Gent Gran, a càrrec del farmacèutic Fidel Rosselló, al Casal de la Gent Gran de Ca n’Arús.

Els medicaments s’han tornat un recurs habitual per la gent de la tercera edat amb dificultats per conciliar el son. Els fàrmacs per dormir no han de ser la primera solució per combatre el insomni, perquè passats sis mesos causen dependència i addicció.

“L’objectiu de la xerrada és ensenyar que en molts casos es podria evitar el consum dels medicaments per poder dormir bé amb bons hàbits de higiene del son” indica el farmacèutic Fidel Rosselló.

Una de les propostes per aconseguir combatre la falta de son és deixar enrere la vida sedentària. L’exercici físic és fonamental per arribar cansat al final del dia.

De la mateixa manera, s’ha de tenir en compte les hores prèvies abans d’anar a dormir. És aconsellable evitar l’ús de les pantalles i realitzar activitats relaxants com meditar o dutxar-se. Fidel Rosselló també explica que cal evitar les substancies estimulants i els sopars abundants, que dificultin la digestió. Els horaris de son són un altre hàbit recomanat pels professionals. Anar-se a dormir a la mateixa hora pot marcar una gran diferència dins la higiene del son.

Tot i que aquesta xerrada forma part de la Setmana de la Gent Gran, cada mes es realitzarà una conferència d’aquest tipus a un casal de gent gran de la ciutat. Es tractaran temes relacionats amb el rendiment físic, mental i emocional, com ara l’ús dels antibiòtics i la diabetis.