Amb un acte a l’espai cooperatiu i llibreria Llavors del barri de Collblanc, l’Ateneu La Col·lectiva ha lliurat els premis Rosita amb guardons a quatre projectes innovadors en l’àmbit de les cooperatives que o bé ja s’estan desenvolupant o es desenvoluparan a L’Hospitalet.
Encara que un principi només s’anaven a entregar tres premis, aquest any han estat quatre els projectes cooperatius que han obtingut 3.000 euros i assessorament tècnic: La Granja del Tillo, Les Juntes, El peix daurat i La Fertilitat.
D’aquesta manera, l’Ateneu cooperatiu busca enfortir l’economia social i solidària de la ciutat.
Els projectes premiats
- La Granja del Tillo
Juan Luis Fernández és l’impulsor d’aquesta cooperativa familiar que recent s’impulsa per implementar una granja de gallines d’ous ecològics.

- La Fertilitat
És una cooperativa de serveis formada a partir de la intercooperació entre sis pagesos ecològics del Parc Agrari del Baix Llobregat: Cal Rosset, Estrada, Parató, Cal Notari, Jonas i els Tugas. De fet, des de Tugas, Imma Tugas ha explicat que s’han unit per “crear sinergies, ser més competitius, dignificar la pagesia i fer arribar aliments ecològics a la població” entre d’altres.

- El peix daurat
És una associació d’educació i creació artística que combina experiència i formació per produir obres d’art de qualitat, tenint en compte la igualtat de gènere, la sostenibilitat, la diversitat i la interseccionalitat. La seva artífex, Anna Agulló ha relatat que amb el premi tenen “un impuls per poder tirar endavant el projecte sobretot per la inversió inicial que comporta convertir-se en cooperativa”.

- Les Juntes
És una cooperativa d’habitatge dispers de gestió comunitària, que a partir d’una xarxa comunitaria des de fa més d’una dècada, volen impulsar i facilitar l’accés assequible a l’habitatge al barri de La Florida. El president instrumental de Les Juntes, Emilià Almodóvar ha relatat que “aquesta experiència d’anar a aturar desnonaments, i d’impotència” els ha portat a desenvolupar el projecte.
