‘Com fa una planta per viure?’ Aquesta és una de les preguntes que professors de L’Hospitalet faran als seus alumnes en la cinquena edició de Petits Talents Científics. La iniciativa està organitzada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, en col·laboració amb els Serveis Educatius de L’Hospitalet i pretén que els escolars segueixin el mètode científic i que experimentin a l’aula.
Els docents han començat les sessions de formació per preparar classes i experiments. la voluntat del programa és fer ciència pràctica, despertar l’esperit crític i aprendre per un mateix. Amb aquesta filosofia els professors prepararan les activitats de l’edició d’enguany centrada en les plantes.

“El currículum ens demana adquirir coneixement amb l’activitat científica i aquesta és la millor manera de fer-ho”, explica el professor Didàctica de les Ciències de la Universitat de Vic, Jordi Martí. A més, comenta que “els nens s’impliquen en investigacions i en el procés de fer ciència i aprenen com els científics generen coneixement“.
Els professors repeteixen experiència
Aquestes pròximes setmanes els alumnes aprendran com s’alimenten les plantes, el perquè del seu color i molt més amb el mètode científic. Alguns professors ja han descobert el potencial d’aquesta forma d’educar en edicions anteriors del programa Petits Talents Científics i repetiran: “Va ser una experiència molt vivencial i significativa. Amb un diapasó vam estar experimentant com es transmet el so en ones.”, recorda Clàudia Cerro, professora Escola Ernest Lluch.
Des del Servei d’Educació de L’Hospitalet, el tècnic David Jerez assegura que busquen “motivar la formació científica i el pensament crític basat en la vivència dels infants, els joves i la societat en general”.
Amb el projecte volen despertar la passió científica als més petits de la classe tornant als orígens de la ciència: fent-se preguntes i comprovant-ho empíricament.