Fa 17 anys que Raúl Alcaraz trepitja escenaris amb el seu humor gamberro, però fins ara sempre ho havia fet en castellà. Ara, aquest hospitalenc que va saltar a la fama pel famós monòleg de la N geminada presenta el seu primer monòleg íntegrament en català: ‘Les Homilies d’Alcaraz’.

Alcaraz ha explicat que el que li va donar l’empenta per fer el monòleg en català va ser que durant un espectacle en castellà va fer 30 segons o un minut màxim en català, i una dona li va dir que canviés l’idioma. “Jo em moc des de l’amor i el respecte’, diu Alcaraz, però “a casa meva no m’han de dir el que he de parlar”.

Alcaraz ha estrenat el monòleg a l’Auditori Barradas fent ple absolut.  Els seus monòlegs són purament autobiogràfics de manera que coses del dia a dia acaben convertint-se en l’acudit real.

A ‘Les Homilies d’Alcaraz’, el públic trobarà “acudits nostres des de la perspectiva d’un nen que va néixer aquí, però que una part de la família és de fora, i està educat en català”, diu Alcaraz. El monologuista explica que el monòleg vol ‘veure L’Hospitalet amb sentit de l’humor des de tots els punts de vista possibles”.

Contràriament a algunes tendències actuals on el còmic busca burlar-se del públic sobrepassant alguns límits, Alcaraz busca la comunió amb els assistents. I ho fa amb empatia i tirant de la improvisació.

El proper show del monologuista hospitalec amb ‘Les Homilies d’Alcaraz’ serà el 5 d’abril al Teatre del Centre Catòlic.