Amb l’objectiu d’obrir els carrers a la ciutadania, el govern municipal farà una prova pilot que consistirà a tallar al trànsit dues vies de la ciutat perquè hi puguin passejar els vianants pel mig de la calçada.
Aquesta experiència ja es va dur a terme durant la pandèmia. A principis de juny del 2020 es va tallar al trànsit a sis carrers de L’Hospitalet per facilitar el passeig dels vianants durant els caps de setmana. Després del procés de desescalada, els cotxes van tornar a ocupar la calçada.



Ara, cinc anys després, es repetirà l’experiència. Serà durant un dia com a prova pilot. Un dels carrers serà Enric Prat de la Riba del barri de Sant Josep. La prova pilot dissabte 27 de setembre per veure com funciona. Els vehicles no podran circular des de l’avinguda de la Fabregada fins al carrer Leonardo da Vinci durant gran part del dia.
“Ho farem de 10 del matí fins a les 9 de la nit. Volem veure els requisits tècnics que això necessita. Hem de fer talls de carrer, però també desviaments de trànsit, desviament del transport públic, avisar els veïns” explica el tinent d’alcaldia de Qualitat Urbana, David Gómez. “Quan recollim la informació i avaluem com ha funcionat, pensarem en nous reptes” detalla Gómez que reconeix que l’Ajuntament ja té detectats altres carrers per estendre l’experiència.


La segona prova pilot serà al carrer de Marcel·lí Esquius, al barri de Pubilla Cases. Serà el dissabte 11 d’octubre i també es tallarà la circulació als vehicles en el tram del carrer entre l’Avinguda Severo Ochoa i el carrer Andorra.
Aquesta prova pilot, amb el nom d’Obrim Carrers, forma part del pacte entre PSC i L’H en Comú Podem que va permetre aprovar els pressupostos municipals del 2025. La formació morada aposta per estendre la iniciativa.
“Pensem que dos assajos és poc, però és un primer pas” afirma el portaveu de L’Hospitalet En Comú Podem, Manuel Domínguez. “Esperem que vagi a més i que es faci a més carrers de la ciutat, tant els caps de setmana com els set dies de la setmana” diu Domínguez, que destaca que a tot el món hi ha experiències similars.
En els darrers consells de districte s’ha anat informant d’aquestes dues proves pilot per obrir els carrers a la ciutadania. Un cop s’hagin fet aquestes experiències, es farà una avaluació per veure l’impacte en el veïnat, comerç local, el trànsit i els usuaris del transport públic. Aleshores, en cas d’èxit, amb l’ajuda dels membres del Consell de Districte, associacions i comerços s’escolliran altres carrers de la ciutat on els ciutadans podran guanyar terreny als vehicles.