L’Hospitalet serà la primera ciutat catalana que acollirà un activitat del programa Ruta 091, mitjançant el qual la Policia Nacional organitza esdeveniments esportius de caire solidari arreu de l’Estat.
En aquest cas la cita serà la Cursa Solidària de la Policia Nacional i Guàrdia Urbana, el 21 de juny.
Hi haurà tres recorreguts: una cursa inclusiva i una d’infantil d’1km a la rambla de la Marina, i un de 5 km, que inclourà més carrers, però igualment amb sortida i arribada a la rambla de la Marina.


La Cursa Solidària de la Policia Nacional i la Guàrdia Urbana serà inclusiva i visibilitzarà la paràlisi cerebral.
El cap superior de la Policia Nacional a Catalunya, Manuel Rodríguez, ha manifestat que “tenim un paper crec que important pel que fa als valors i en aquest cas l’objectiu és la visibilització, la inclusió i la solidaritat amb persones que tenen una diversitat diferent, així que serem allà per ajudar-les”.
Les inscripcions oscil·len entre els 8 i els 12 euros i tota la recaptació es destinarà a No Somos Invisibles, una fundació social de la ciutat que presta atenció a persones que pateixen paràlisi cerebral.


La presidenta de No Somos Invisibles, Alicia Grúas García, ha ssenyalat que “és una oportunitat per donar a conèixer la nostra causa, per donar visibilitat a les persones amb les que treballem, perquè jo crec que, d’alguna manera, són invisibles. I és una pena, perquè tenen moltíssim a aportar”.
I ha puntualitzat que “a les entitats sempre hi ha projectes que estan guardats en fase de que arribin recursos, així que quan tinguem la recaptació ja mirarem com invertir millor els recursos”.
A banda de les curses, també hi haurà una carpa de la Policia Nacional, amb diverses activitats lúdiques.