El teatre com a recurs formatiu. Aquesta és la principal idea del servei educatiu que ofereixen Plàudite Teatre, el Teatre Joventut i l’Auditori Barradas. La reunió inicial va servir per presentar l’oferta del curs escolar 2021/2022.

Una oferta que torna a ser variada, amb multitud d’opcions per tal que els centres educatius puguin triar la sessió que més encaixa dins el seu currículum. S’ofereixen des de clàssics, com “El Lazarillo de Tormes” o “El Trencanous”, fins a obres amb un marcat to social, com “Rebota, rebota y en tu cara explota”, una reflexió sobre la violència de gènere i la passivitat social.

Es tracta del quart curs en el qual Plàudite Teatre s’involucra en aquesta iniciativa, que ha arribat a reunir a més de 4.000 infants i joves en sessions de teatre en horari lectiu. Tot i que la pandèmia va reduir aquesta xifra a 1.500, Plàudite considera que molts dels objectius de la iniciativa ja estan assolits. “És una realitat que el teatre ja forma part de l’imaginari de molts centres educatius. Ja ens tenen presents a l’hora de planificar les activitats del curs”, assegura Eugènia Delgado Mata, directora de Plàudite.

Una opinió semblant expressa Josep Lluís Marcè, director del teatre Joventut. Per a ell, el Joventut ha de ser un espai “que s’adreci a la comunitat educativa”. “Si aconseguim que alguns dels nens o joves s’enrecordin de la seva experiència aquí, haurem complert bona part de l’objectiu”, sentencia.

El web de Plàudite Teatre, dins la secció Servei Educatiu, ja ofereix tota la informació per tal de reservar alguna de les sessions oferides. Una excel•lent forma d’apostar per la formació des d’un punt de vista més artístic i crític.