Els més de 70 decibels que han de suportar, cada dia, els edificis de Granvia Sud més propers a la C-31 podrien tenir els dies comptats. L’Ajuntament ha proposat construir una semicoberta de 200 metres de llargada que reduiria sensiblement la contaminació acústica. Una solució que compta amb el vistiplau de la Generalitat, titular de la C-31, i també de l’Associació de Veïns de Granvia Sud.

“Nosaltres volem que els tempos s’accelerin perquè ja fa 25 anys que busquem una solució. Demanem a l’Ajuntament, que és qui ens representa, que tiri endavant i apreti a la Generalitat per tal que el semicobriment no quedi oblidat”, ha explicat Paco del Río, president de l’Associació de Veïns de Granvia Sud.

La tècnica arquitectònica del semicobriment ja s’ha fet servir amb bons resultats a la Ronda de Dalt, a l’alçada de la plaça Karl Marx de Barcelona. En el cas de L’Hospitalet, per tal que es puguin iniciar les obres només falta que l’estudi acústic que ha encarregat la Generalitat confirmi que la construcció d’una semicoberta solucionaria el problema.

Paco del Río comenta que “això ens dona garanties que el problema pot quedar solucionat amb aquest sistema de construcció. També volem la seguretat que hi hagi un estudi que ens digui quants decibels es reduiran. Volem garanties que solucionin els problemes de salut del nostre veïnat”.

Des de l’associació veïnal han recordat que els 120 mil cotxes que circulen a diari per la C-31 generen problemes de salut com ansietat i insomni. “No és que el veïnat vulgui un cobriment de la Gran Via per una qüestió estètica. És un problema de salut. Els veïns han de conviure amb un soroll constant que arriba als 80 decibels”, asssegura el president de l’AVV Granvia Sud.

La previsió és que la Generalitat liciti l’estudi d’impacte acústic al llarg d’aquest estiu. Per tant, les obres no començarien abans d’aquest 2024.