L’ISE, el saló del sector audiovisual més important a escala mundial, ha tornat a aplegar les institucions polítiques catalanes i a unes 1.600 empreses provinents de més de 160 països. Una pitjada de botó al uníson de consellers de la Generalitat, dels alcaldes de L’Hospitalet i Barcelona, David Quirós i Jaume Collboni, i directius de la Fira ha estat la imatge gràfica que ha servit per fer la inauguració oficial.

Enguany, l’ISE ocupa 90.000 m2 en els 8 pavellons del recinte de Fira Granvia, i espera la vista de 80.000 visitants. Des del Govern de la Generalitat han posat l’accent en el bon moment que travessa el sector audiovisual català. Albert Dalmau, conseller de Presidència de la Generalitat ha explicat que “el sector audiovisual és fonamental per articular la nostra indústria”.

Viuere i sentir, elements principals de l’audiovisual

Posar en pràctica el lema d’aquesta edició de lSE, “tot allò que veus o pots sentir“. Aquest és l’objectiu de les grans multinacionals especialistes en el sector amb els seus darrers productes. Les pantalles immersives, d’alta lluminositat són les protagonistes i competeixen en atreure les mirades dels visitants.

El gegant EPSON posa el focus entre la tecnologia digital i el món natural. Amb una ecosfera gegant sobre la qual es projecten diferents imatges i amb l”immersive pro wall‘, que transporta a l’usuari a diferents ambients. La finalitat és que la tecnologia desperti emocions i es pugui aplicar en una aula i en una empresa.

Raúl Sanahuja, responsable de comunicació d’EPSON, ha explicat que “aquesta tecnologia es pot aplicar en una aula en la qual s’està impartint una classe amb un aprenentatge col·laboratiu i immersiu que és engrescador per l’alumnat. O en un àmbit corporatiu on poden utilitzar grans pantalles amb projectors absolutament dissimulats com el nostre ‘pro wall’ i projectors d’alta lluminositat per tal de recrear un espais”.

Sanahuja ha destacat que “la tendència va a l’alça en l’ús de contingut digital sense deixar de banda la IA, i també de l’experiència immersiva que fins ara havíem vist en museus i exposicions i que ara també està arribant a l’àmbit educatiu”.

Pantalles immersives amb IA

Samsung també presenta diferents pantalles immersives d’última generació on la IA és una eina més per ajudar a crear experiències virtuals més realistes.

Javier Luque, responsable de màrqueting de Samsung, ha assenyalat que “les empreses estan més disposades a destacar els seus espais corporatius. No només ensenyen el seu contingut sinó que destaquen el seu espai a través de la imatge del contingut de l’experiència immersiva. La IA també es troba dins de les nostres pantalles professionals adaptant el contingut amb la màxima resolució”.

El saló ISE, referència audiovisual al món, espera superar enguany els més de 73.800 visitants de la passada edició. Amb més de 1.600 expositors que esposen les seves novetats i que ocupen els vuit pavellons del recinte de Fira Granvia.