El Centre de Normalització Lingüística (CNL) de L’Hospitalet ja té obertes les inscripcions per als cursos del primer trimestre per als nous alumnes, tant per aquelles persones que l’aprenen per a primera vegada com per les que volen perfeccionar les seves competències.

Enguany el període per apuntar-se ha estat més extens i les inscripcions es poden fer fins al 18 de setembre per a tots els nivell excepte el C2. En aquest cas, serà dilluns 21 de setembre quan s’obrin les inscripcions. A L’Hospitalet, els nivells inicial i bàsics són els més sol·licitats. “Són aquells per a les persones que aprenen català per primera vegada”, ha explicat Toni Mercadal, codirector del Centre de Normalització Lingüística. La inscripció es pot fer en línia o de forma presencial.

El Centre de Normalització Lingüística arribarà gairebé a les 4.500 inscripcions aquest any, consolidant així l’oferta de places que havia experimentat un creixement l’any anterior. “En el marc del Pla Nacional per la llengua que va impulsar el Departament de Política Lingüística es va augmentar l’oferta de places, sobretot en llocs on feia falta, perquè tothom pogués trobar un curs quan el necessites”, ha afegit Mercadal.

A banda de cursos de català, el CNL de L’Hospitalet també ofereix altres propostes per “crear espais d’ús del català fora de l’aula”. Així doncs, hi propostes com la coral, grups de conversa i de lectura o el voluntariat per llengua i les paralles lingüístiques.

A més, amb col·laboració amb l’Ajuntament s’està impulsat “un pla per fomentar l’ús del català a la ciutat que comptarà amb la Xarxa per la llengua on a través de col·laboracions es crearan espais d’ús del català”. Mercadal ha recordat que les últimes enquestes situaven que a L’Hospitalet “tot i que hi ha un 62% de la població que declarava saber català,  només un 10% deia que l’usa de forma habitual”.