Amb l’arribada de setembre les biblioteques de L’Hospitalet ho tenen tot a punt per donar el tret de sortida al nou curs. Enguany, han preparat 38 clubs de lectura i 22 grups de conversa, així com altres activitats com els cinefòrums o els jocs de taula. Les inscripcions es poden fer en línia a través de la pàgina web de les biblioteques o als mateixos centres.
A la Biblioteca Josep Janés, per exemple, al barri de Collblanc, ofereixen propostes tan variades com un club de lectura d’obres teatrals, un altre de novel·la o un per gaudir i conèixer exclusivament històries de dones escrites per dones. Tot plegat amb un objectiu clar: compartir.
“Ens hem digitalitzat a nivells molt bèsties i el contacte de mirar-te, parlar, debatre… Tot això tu dona un club de lectura presencial. Després, està la part de foment de la lectura i dels aprenentatges que t’emportes, no només amb aquesta, sinó també amb els comentaris de la gent que hi participa”, explica la Raquel, directora de la Biblioteca Josep Janés.
Pels joves de 12 a 16 anys, la Josep Janés també ofereix un club de còmic i manga. Un projecte que continua per la participació d’un grup molt consolidat. “Porten 5 anys. Hi ha dues nenes que estan des del començament”, assegura l’Anna, una altra de les treballadores, que afegeix que s’ho passen “molt bé”.
Oferta inclusiva
Les biblioteques de L’Hospitalet igualment organitzen propostes inclusives com el club de lectura de còmics per a persones neurodivergents de la Tecla Sala o l’accessible per a persones amb sordesa també de la Josep Janés.


“Ens fa molta il·lusió perquè penso que no n’hi ha molts o inclús només el nostre”, diu la Raquel. Segons la directora de la Josep Janés, “és una oportunitat per a les persones amb sordesa perquè puguin també compartir les seves sensacions sobre una lectura”. L’adeqüació d’aquest club es fa mitjançant la subtitulació en directe i un bucle magnètic que va connectat als audiòfons.