La Comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament ha rebutjat amb els vots de CiU i ERC dues resolucions que proposaven instar la Generalitat a mantenir la data de 2014 per a l’entrada en servei de l’L9. L’alcaldessa de L’H, Núria Marín, ha criticat aquesta decisió.
“La línia 9 del metro no pot esperar al 2016, i encara menys al 2017. Barcelona és l’única gran ciutat europea sense un servei ferroviari que la connecti amb l’aeroport”. El retard de la posada en marxa de l’L9 “dibuixa un futur incert per a la competitivitat de l’àrea metropolitana i Catalunya. No podem aspirar a liderar el sud d’Europa i la Mediterrània sense una infraestructura tan estratègica com l’L9”.
Així ho ha manifestat l’alcaldessa de L’Hospitalet, Núria Marín, al conèixer el rebuig del Parlament de Catalunya a dues resolucions, una del PSC i una altra d’ICV-EUiA, que instaven la Generalitat a respectar la data del 2014 per posar en marxa la Línia 9 del Metro. Els vots de CiU i ERC han impedit que s’aprovin.
Per a Marín, en moments de crisi com aquests, “l’austeritat no pot llastrar l’economia d’un país, no podem renunciar a infraestructures que són necessàries per al nostre futur” i ha afegit que “la Generalitat comet un greu error deixant de banda infraestructures estratègiques per al país. Ara, més que mai, cal invertir en projectes que impulsin l’economia”.
L’alcaldessa també ha recordat que l’Associació Empresarial de L’Hospitalet i el Baix Llobregat s’ha afegit al reclam a la Generalitat perquè respecti els terminis previstos.
Núria Marín considera que L’Hospitalet és una de les ciutats més afectades per aquest retard perquè comptarà amb estacions de nord a sud, una d’elles al Districte Econòmic “en el qual hi ha equipaments de primer nivell i nombroses empreses i hotels. La línia 9 del Metro és una infraestructura que ha de servir per reequilibrar l’actual sistema de transport públic col·lectiu a la ciutat amb una gran repercussió per a l’ordenació de la mobilitat i la generació d’activitat econòmica”.