La nova temporada d’arts escèniques de la ciutat arrenca el proper 28 de setembre. Amb un acte amenitzat pel pianista Carlos Bianchini i el clown Arnau Lobo, s’han presentat els espectacles que acollirà el Teatre Joventut i l’Auditori Barradas. En la primera part de la temporada, fins a finals d’any, als escenaris de la ciutat s’hi podran veure més de 30 propostes de teatre, música i dansa.
Durant la presentació a l’Auditori Barradas, el regidor de l’Àrea de Serveis a les Persones, David Quirós, ha destacat “la qualitat de l’oferta programada que fan del Teatre Joventut i l’Auditori Barradas dos espais de referència a la ciutat i també a l’àmbit metropolità, amb capacitat d’atreure talent local i d’arreu”.
Teatre Joventut
El tret de sortida al Teatre Joventut el donarà la companyia local del Teatre del Repartidor amb El Pa nostre de cada dia (28 de setembre), una adaptació lliure d’un text de Bertol Brecht que es podrà veure durant quatre dies.
Més endavant, Elektra.25 (21 d’octubre), de la companyia Atalaya, recupera el millor de la posada en escena d’un dels grans muntatges teatrals del teatre andalús de les darreres dècades entorn d’un tema universal: la venjança.
L’humor també estarà molt present aquesta temporada. Al novembre, dos dels membres del Tricicle en la seva nova etapa en solitari passaran pel teatre de la ciutat. D’una banda, Paco Mir recrea i dirigeix El perro del hortelano (10 de novembre), a partir del text de Lope de Vega. D’altra banda, Carles Sans presenta Per fi sol! (24 de novembre), on parla d’anècdotes professionals i personals viscudes amb el Tricicle.

L’espai per a la comèdia també passarà per noms com Joan Pera, amb Master Xof (6 d’octubre), de la qual és l’autor i cap de cuina de La Perdiueta Eixerida o l’humorista local Raúl Alcaraz.
El Teatre Joventut també acull enguany Fitzroy (5 de novembre) de Jordi Galzeran, un dels èxits teatrals de la temporada passada a Barcelona. Amb un to més dramàtic, Conspiranoia (27 d’octubre), amb Eduard Farelo, parla d’una “intervenció” que prepara un grup d’amics per redreçar la conducta d’un dels seus membres
Dins el Festival Acròbates, Alberto San Juan, acompanyat de la Banda, serà Federico García Lorca en Nueva York en un poeta (17 de novembre). L’espectacle, musicalitzat, reprodueix el text i la poesia que el poeta va pronunciar en una conferència-recital el 1930 a la residència de senyoretes de Madrid.
Auditori Barradas
Pel que fa a l’Auditori Barradas se centra com sempre en propostes de petit format i també de caire més familiar.
Quant a les propostes musicals, encetarà la temporada amb Maüpas (7 d’octubre), un dels artistes que millor representa la world music a Catalunya. Seguidament hi actuaran noms com el reconegut pianista Fabrizio Paterlini (25 d’octubre)
En el marc del Festival Acròbates, l’Orchestra Fireluche (4 de novembre) recordarà la figura d’en Pau Riba. A La risa en verso (5 de novembre), l’actor Pepe Viyuela i el baríton Luis Santana presentaran un recital humorístic amb una selecció dels grans escriptors de la literatura espanyola.
Més endavant, Dafnis Balduz i Jaume Madaula seran, respectivament, Salvador Espriu i Gabriel Ferrater a El ring (23 de novembre), on representen escenes de la Guerra Civil, reciten poemes i malparlen l’un de l’altre. Per últim, la cantautora Christina Rosenvinge tancarà l’edició de l’Acròbates.
D’altra banda, el Festival Django portarà Fanou Torracinta (10 de novembre) i Hono Winterstein, en aquest cas al Teatre Joventut.
D’entre les propostes familiars de l’Auditori Barradas, destaquen Un imprevist de no res (28 d’octubre), un espectacle per acostar la música lírica als infants de la mà de la soprano Indira Ferrer, del tenor Ricard Alonso i de Manuel Ruiz al piano. Més endavant, a De poetes, cançonetes (12 de novembre) amb cançons infantils fetes amb poemes originals, elsi nfants cantaran, sense adonar-se’n, versos dels grans poetes en llengua catalana.
Les programacions completes es poden consultar als webs del Teatre Joventut i de l’Auditori Barradas.