Tret de sortida de la nova temporada de les Jugatecambientals, un projecte de l’AMB compartit amb els ajuntament metropolitans que vol descobrir  els valors dels parcs i les platges com a espais de natura urbana a través del joc, l’experimentació i l’observació amb una programació diferent adreçada al públic familiar.

En total hi ha 47 Jugateques Ambientals arreu dels parcs i platges de l’àrea metropolitana de Barcelona, amb 25 sessions programades entre primavera i tardor i un catàleg de propostes que suma 1,175 activitats.

A L’Hospitalet tenim activitats als parcs de Bellvitge, Can Buxeres i Les Planes. En els dos primers hi haurà noves incorporacions de L’Hora del Conte. El calendari general va del 24 de febrer a la setmana del 26 de maig i del 8 de setembre al 24 de novembre, dissabtes o diumenges, segons el parc o la platja.

S’hi poden trobar espais de joc no dirigit on les famílies poden triar entre una gran diversitat de propostes lúdiques i educatives especialitzades en la natura, com activitats autoguiades, trencaclosques o jocs de taula, espais artístics o de construcció, jocs motrius i espais de lectura, en el sí de la col·laboració amb les biblioteques.

Al llarg dels anys s’ha anat millorant la qualitat i quantitat d’aquests jocs que han incorporat un Memory i un Twitter gegants per treballar la biodiversitat.

En el programa Aula L’H, la tècnica de projectes educatius del Servei de Gestió de Parcs i Platges de l’AMB, Aida Girona, ha dit que “els més petits descobreixen el parc, les possibilitats que té; juguen en aquest espai i el parc des d’un punt de vista sensorial, amb més observació, escoltar, veure, ensumar”.

Consulta l’oferta íntegra d’activitats a les Jugateques Ambientals.

Altres molts projectes per a nens i joves

A més d’aquestes activitats puntuals d’un dia hi ha altres projectes. Girona ha assenyalat que “aquestes sortides permeten aplicar projectes d’Aprenentatge i Servei que demanen més implicació amb el parc i els joves acaben fent una acció de servei a la comunitat”.

Hi ha projectes per a Primària i també per a Secundària. Els més grans aprofiten per fer servei comunitari per exemple amb els programes de caixes niu.

Aida Girona ha valorat “la feina de Ciència Ciutadana que fan els joves amb la recollida de dades i observen els cicles biològics durant diferents mesos”.

(Podeu veure el programa Aula l’H amb l’Entrevista sobre la formació per a escoles i famílies als parcs de L’Hospitalet)