El Centre Cultural La Bòbila, acull aquests dies el festival del Llibre d’Artista de L’Hospitalet, una exposició que enguany celebra la sisena edició. S’han seleccionat 8 obres que es podran veure fins al 26 d’abril.
Aquesta exposició se celebra amb motiu de la diada de Sant Jordi i les Festes de Primavera. La mostra posa al centre la creativitat entorn de la temàtica del llibre. Cada una de les 8 obres seleccionades ha treballat amb materials o tècniques diferents, que van des del brodat, a la litografia sobre pedra a l’ús del paper en diversos formats.
El Lluís González, un dels artistes seleccionats, ha jugat amb les múltiples vides del pape, per crear un llibre que neix a partir d’un altre que desapareix. “A partir de la idea física que la matèria no es crea ni es destrueix sinó que es transforma, he intentat reciclar un llibre per crear-ne un de nou en un format completament diferent”.
Les motivacions i inspiracions rere les obres és molt variada: exercicis d’introspecció, narracions d’una experiència personal o el reclam de la fi del conflicte a Gaza. La Pilar Álvarez, que enguany ha presentat dues peces, ha creat dues instal·lacions que ironitzen sobre la visió estereotipada de la figura de la dona i l’amor romàntic: “M’interessa el discurs estereotipat, que molts cops fem servir, que és automàtic, i ve dels tòpics literaris i culturals heretats”.
Per a tots aquells que vulguin provar de crear el seu propi llibre d’artista, el Centre Cultural La Bòbila, ofereix un taller d’edició col·lectiva el dissabte 13 d’abril al matí. Inscrpcions trucant al 93 4032650 o al correu electrònic: litomorales.art@gmail.com.