L’exdiputada de Ciutadans al Parlament de Catalunya, l’hospitalenca Noemí de la Calle, ha manifestat aquest migdia a l’Entrevista de l’Informatiu que no s’han sorprès per la convocatòria electoral del proper 12 de maig: “Mai en la història de Catalunya havíem tingut un govern tan dèbil i en aquesta situació tan precària, no ens ha sorprès”.
De cara a les properes eleccions al Parlament de Catalunya, Noemí de la Calle creu que “era necessària una coalició de partits constitucionalistes, però el que va passar és que el Partit Popular arribava a oferir tres llocs a llistes i vàrem pensar que les sigles havíen de mantenir-se vives, i per això hem decidit presentar-nos en solitari”.
Si Ciutadans fos clau en la futura governabilitat o investidura, Noemí de la Calle ha assenyalat “pactarem sempre en termes de programa, no en termes de partit”.
La veïna de L’Hospitalet, número 4 per Barcelona en els propers comicis del 12M, creu que “el resultat donarà un toc d’atenció al PSC perquè deixi de mimetitzar-se amb els partits independentistes i realment faci polítiques per a les persones”.
Noemí de la Calle, que no ha volgut confirmar si serà la propera alcaldable per a les eleccions municipals, ha estat diputada a la cambra catalana en tres etapes diferents: Legislatures XIII-XIV (2021-2024), XII (2018-2020) i XI (2015-2017).