A la Fundació El Llindar fa 15 anys que treballen amb el PAC, el programa d’adaptació curricular. És una opció que permet a aquells alumnes que no se’n surten a la ESO, trobar motivacions i aprendre un ofici que els permeti seguir endavant amb la seva formació.
El PAC té l’objectiu de lluitar contra l’abandonament escolar dels alumnes de 3r i 4t d’ESO i segons explica Cristina Gómez, directora de formació de la Fundació El Llindar, “que puguin tastar diferents oficis impartits per professionals de cada sector i construir així un itinerari formatiu de futur”.
Durant aquests 15 anys, pel Llindar han passat un miler de joves de 8 instituts diferents, en concret de l’Institut Eduard Fontserè, Institut Torras i Bages, Institut Margarida Xirgu, Institut Rubió i Ors, Institut Eugeni d’Ors, Institut Europa, Institut Bellvitge i Institut Escola Gornal.
Nois i noies, invisibles
El PAC forma part del Pla educatiu d’entorn de l’Ajuntament de L’Hospitalet i ofereix una atenció personalitzada a cada alumne ja que assegura Cristina Gómez “molts d’ells arrosseguen un malestar profund. Han estat invisibles durant molt de temps i han viscut situacions familiars complexes”.
Són joves amb “una motxilla de fracàs que ve normalment des de la primària. Aquí els reconnectem amb l’aprenentatge, a treballar aquesta part emocional i a aprendre des de la part de la manipulació”, explica.
Actualment, al Llindar treballen amb 80 joves que fan un terç de la seva jornada a la fundació. És el cas per exemple de la Noelia Varela que assegura “he arribat fa dos mesos, i ara em concentro més, estic més motivada i he descobert que he après coses que no sabia que podia aprendre com per exemple cuinar, fer coses relacionades amb l’electricitat o cosir . M’agraden tots els tallers que fan perquè no tot és escriure com a l’institut”.
L’Izan Forner és alumne de l’Institut Margarida Xirgú i afegeix que “aquí fem coses més pràctiques que no pas a l’institut. M’agrada més i em diverteixo més, sobretot cuinant. De vegades a l’escola hi ha professors que no et tenen en compte perquè et costa seguir la classe i aquí això no passa”.
Podeu veure el reportatge que ha elaborat TV de L’Hospitalet pel programa AulaLH on també es va parlar d’altres accions que porta a terme l’Ajuntament de la ciutat per aconseguir prevenir o treballar per evitar l’abandonament escolar i segons Maite Rascón, tècnica de l’àrea d’educació de l’Ajuntament, “trencar amb la creença que aquesta alumnes no valen prou”.