El projecte Comerç Emblemàtic de L’Hospitalet és un pojecte que neix per tal d’identificar els establiments comercials amb elements diferencials i que formen part del patrimoni de la ciutat.
La Nit del Comerç ha homenatjat a diversos establiments emblemàtics de L’Hospitalet en un acte a l’Hotel SB Plaça Europa on s’ha guardonat a 25 comerços i fet una menció especial als mercats municipals.
Enguany, l’objectiu d’aquest lliurament de premis ha estat visibilitzar establiments singulars amb una trajectòria i un arrelament que contribueixen al dinamisme comercial i la generació de vida als barris i districtes de la ciutat.
“Volem posar en valor aquest comerç singular” expressa la regidora de Participació i Relacions Ciutadanes, Mª Ángeles Sariñena, que es mostra satisfeta de les seixanta-una candidatures que va rebre l’edició d’enguany. “Ara costa més assegurar el relleu generacional dels petits comerços, uns establiments que han estat un element de cohesió social dels barris i per això fem aquest homenatge”, explica.
Els guardons es van dividir en quatre categories: comerços amb història, comerços amb patrimoni, amb identitat i emblemàtics. A més, entre els comerços emblemàtics, el jurat va voler fer una menció especial a cinc comerços que s’han distingit al llarg dels anys per la seva implicació en el teixit comercial i de servei a la ciutadania.
En la categoria de comerç històric han estat premiats Confecciones Falguera, Peluquería Montserrat Gabriel i Mascotas Florida. Són establiments que desenvolupen la seva activitat a la ciutat des de fa més de 60 anys. En el cas de Confecciones Falguera, des del 1939, explica la seva propietària, Isabel Costa: “Hem viscut totes les crisis: a la guerra, la UGT ens va expropiar el local; també hem viscut l’auge del comerç xinès i de les grans superfícies”. Malgrat les dificultats, Costa afirma que està orgullosa del fet que el seu comerç hagi estat “un negoci familiar i portat per dones”.
Pel que fa a la segona categoria, comerços amb patrimoni, l’escollit ha estat el Bar Porto Rico Coffee Club.
En tercer lloc, els comerços amb identitat seleccionats han estat sis: Chousa Mobiliari, Pintó Pell, Bar Córdoba, Bar Taver, Álvarez Joyeros i el Restaurant La Flama.
La quarta categoria, comerços emblemàtics, va reconèixer deu establiments que compleixen els tres requisits anteriors: la Farmàcia Enric Sanfeliu Soto, la Frreteria Ustrell Hospitalet, Fustes Busquets Marés, Vidal Vallhonrat, Conservas Llopart, Farmàcia Batllori-Bohera, Ferreteria Tormo, Bar Serra, Herbolari Camps i Legumbres Cocidas Pesca Salada.Entre els comerços emblemàtics, el jurat va voler fer una menció especial a cinc comerços per la seva implicació en el teixit comercial i de servei a la ciutadania. Els premiats van ser: la Tintoreria Cal Muntané, Ganiveteria Soto, Alabart Rellotgers, Venecianas Hospitalet i Òptica Colom.
Durant l’acte, la regidora María Ángeles Sariñena, va presentar la campanya de Nadal d’enguany. “El comerç de L’Hospitalet fa Nadal. Sent la seva màgia” serà l’eslògan utilitzat a partir del 12 de desembre per fer promoció del comerç local, reivindicant el seu paper fonamental en aquesta època de l’any.