La plaça Germanes Ocaña, a tocar del CAP de Collblanc i del parc de la Marquesa, és l’espai on la ciutadania que tingui dificultats per fer qualsevol tràmit o gestió digital o que vulgui millorar les seves habilitats amb la tecnologia podrà venir a fer ús del TICTruck, un contenidor de transport marítim, que ha estat reconvertit en punt d’informació i suport i en espai de formació.
Personal especialitzat de la Fundació AEMA, que s’encarrega de prestar aquest servei a la ciutadania, ajuda i acompanya la ciutadania per fer tràmits com demanar cita prèvia a qualsevol administració, tramitar inscripcions escolars i beques, ajudes al lloguer i renovar la targeta rosa de transport públic, entre d’altres.
Aquest últim tràmit és el cas del Jordi Castell Comas, veí de Collblanc, que ha explicat que “m’han explicat que per renovar la targeta rosa haig d’anar a la regidoria de districte, cosa que està bé, perquè sí et donen la informació concreta d’on anar i què fer,doncs tot de temps que t’estalvies”.
La majoria de les consultes les fan persones grans que o bé no tenen gaire coneixements digitals o bé saben fer anar el mòbil, “però se senten més segures si els hi fem un cop de mà perquè així saben del cert que tot està bé”, ha comentat l’Issa Malick Doumbia, responsable del TICTruck.
Tot i això, també hi ha gent jove que s’informa. Per exemple, la Laura Ramírez Bautista ha demanat informació sobre el bo cultural de 400 euros per al jovent i ha assenyalat que “la informació m’ha estat útil i crec que és important que hi hagi aquest punt perquè hi ha gant que no té accés a tota aquesta informació i, a més, queda força a prop”.
El TICTruck serà a Collblanc fins al 15 d’octubre i, a banda del suport per fer tràmits i administratius online, els divendres sessions pràctiques per fer anar el mòbil i les aplicacions digitals.