Després d’un any de feina, la companyia de José Manuel Álvarez ha estrenat a Viena el seu quart muntatge “Muerdelimones”. Abans, però, ha estat fent residència al CC. La Bòbila i el Teatre Joventut ultimant tots els detalls.

Fugint d’una narrativa lineal, l’espectacle vol reflectir el moment màgic en que apareix la inspiració. I ho fa amb una posada en escena que aposta per tractar el flamenc d’una manera diferent a l’habitual. I tot això mantenint la marca de la casa de la companyia que és la interacció constant entre tots els artistes a escena.

“Volíem tractar la música i el flamenc d’una altra manera” diu José Manuel Álvarez que apunta que s’han utilitzat “elements molts allunyats del flamenc”. La música original és de Josep Tutusaus que ha apostat per prescindir de la guitarra i optar pel trombó, els sintetizadors i la bateria.

Malgrat aquesta base electrònica, hi ha lletres tradicionals i populars del flamenc. I l’encarregada de la part més tradicional és la cantaora de Triana Esperanza Fernández que fa just 40 anys que trepitja escenaris. “La veritat és que, malgrat tot, sona flamenc i jo canto per seguidillas, soleás, bulerías i per tangos”, explica la cantaora. “Per fer un experiment com “Muerdelimones” que fusiona el flamenc amb l’electrònica s’ha de partir de l’arrel”, sentencia la cantaora en un missatge cap a les noves generacions.

“Muerdelimones” s’ha estrenat al festival Circulo Divino de Viena i al mes de març del 2024 arribarà al Teatre Joventut en el marc de la festival Dansa Metropolitana.