Un grup de 150 joves d’instituts públics de la ciutat han rebut, al poliesportiu Juan Antonio Bastante, formació específica per poder fer tasques al Consell Escolar dels centres respectius i també ser delegada o delegat de classe, en una jornada organitzada pel Servei municipal de Joventut.

S’han fet equips mixtos d’alumnat i professorat barrejant instituts i s’han fet tot un seguit de dinàmiques interactives que tenien com a finalitat propiciar un clima de creació i propostes compartides.

Aquestes dinàmiques estan homologades i tenen com a punt clau les peces del lego i el joc compartit, com a eina lúdica per propiciar el diàleg, l’intercanvi de punts de vista i els consensos.

Miguel Abraján Morales, cofundador de MasQueLearning, ha assenyalat que “mirem de connectar emocionalment les persones per, mitjançant el joc, parlar de coses serioses”. I Esther Camacho Soria, facilitadora de MasQueLeraning, ha afegit que “no es tracta de posar la teva visió per sobre de l’altre, sinó de fer una cosa nova que ens representi a toyts dos i que altra gent també s’hi pugui sentir identificada”.

Enguany, s’ha posat l’accent en la figura del delegat i delgada de classe i la seva funció de mediació i representació del conjunt de l’aula i com el professorat pot reforçar i enfortir aquest rol.

Hafsa Khan, alumna de l’institut Torras i Bages, ha explicat que “a banda de la meva opinió haig d’expressar l’opinió dels altres, dels meus companys, del grup, de manera objectiva. I aquesta activitat m’ha vingut molt bé”. En la mateixa línia. Kenny Rodríguez Arévalo, alumne de l’institut Eugeni d’Ors, ha afirmat que “ara puc ser més responsable de les opinions i les inquietuds dels meus companys per parlar amb els professors de les coses que volem canviar”.

Aquestes jornades formatives, que arriben a la 16ena edició, volen ser un espai de trobada, reflexió i formació per al jovent que vol participar de forma activa en l’activitat del seus centres.

Amadeo Rojo Morientes, cap d’unitat de Joventut de l’Ajuntament, ha recordat que “son un nexe d’unió de la classe amb els profssorat i, fins i tot, amb les institucions públiques, com és el nostre cas. I també poden informar a la classe de tots el recursos que tenen a l’abast”.

Les jornades per a consells escolars i delegades i delegats de classe es van encetar el 18 de gener amb alumnat i professorat de 1r i 2on d’ESO i avui s’han focalitzat en 3r i 4t d’ESO, amb 12 instituts públics: Santa Eulàlia, Pere Lliscart, Pedraforca, Bellvitge, Torras i Bages, Jaume Botey, Rubió i Ors, Bisbe Berenguer, Eduard Fontseré, Apel•les Mestres, Margarida Xirgu i Eugeni d’Ors.