L’Ajuntament ha incorporat dos vehicles municipals elèctrics amb un sistema de captació automàtica d’infraccions per controlar les zones de càrrega i descàrrega de la ciutat.
La iniciativa té com a objectiu fer complir la normativa d’estacionament a les zones de càrrega i descàrrega, on la rotació i el bon ús són essencials per al teixit comercial i logístic, a més de fomentar una mobilitat més ordenada, sostenible i segura a la ciutat.
Aquest mes s’han posat en marxa dos nous vehicles municipals elèctrics dotats d’un sistema de captació automàtica d’infraccions (SCAI) per reforçar el control de les àrees de distribució urbana de mercaderies (DUM), les zones grogues de càrrega i descàrrega.
Mentre els vehicles circulen, els equips detecten les infraccions mitjançant càmeres d’alta precisió i tecnologia de reconeixement de matrícules. Els aparells estan integrats en el sistema de sancions de l’Ajuntament i l’aplicació SPRO de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), una app que permet als professionals gestionar l’aparcament.
El sistema genera les sancions amb imatges geolocalitzades i informació detallada de la infracció: vehicles aparcats sense la validació pel sistema SPRO-DUM, vehicles que han excedit el temps reglamentari o bé vehicles no autoritzats.
En una primera fase, els vehicles que cometin alguna infracció rebran un avís, però un cop finalitzat el període de proves, es començaran a emetre sancions.
A les zones DUM hi poden estacionar vehicles comercials mentre efectuïn operacions de càrrega i descàrrega sense superar els 30 minuts amb la corresponent validació en el sistema SPRO-DUM, a través de l’aplicació mòbil.
La gestió de les zones DUM s’engloba en una estratègia municipal d’ordenació de l’estacionament a l’espai públic, que inclou la recent creació de noves zones verdes i blaves d’estacionament regulat,