Aquest dissabte al matí, la Plaça Espanyola s’ha anat cobrint de samarretes verdes amb missatges contra la crisi de l’habitatge. La Plataforma Contra l’Especulació Immobiliària I Massificació Turística (CEIMT) ha convocat una marxa que ha estat seguida per desenes de manifestants i per diferents entitats i associacions de veïns de la ciutat.

A les 11:30 hores es donava el tret de sortida a la protesta, que començava a la Plaça Espanyola i recorria el carrer Progrés fins a arribar al Mercat de Collblanc. Al seu pas pel concorregut carrer comercial, la marxa encapçalada per dues pancartes animava els veïns a sumar-se a la seva reivindicació.

En acabar, els promotors de la Plataforma han llegit un manifest on s’exigia a les autoritats més compromís i determinació en la lluita contra el problema de l’habitatge.

“Això no es pot permetre. No et pensis que en algun moment no seràs víctima també de la situació. Són moltes les famílies que han d’abandonar les seves vivendes, i fins i tot, sortir del municipi pels preus abusius i per les preferències de negoci cap al turisme”, declarava l’Isidro Lorenzo, promotor de la Plataforma Contra l’Especulació Immobiliària i la Massificació Turística.

Malgrat que es tracta d’una conjuntura generalitzada a tot l’estat, l’acte ha tingut una forta mirada local amb la intervenció d’entitats i associacions de veïns de la ciutat, que posaven de manifest les particularitats de L’Hospitalet com a ciutat fronterera de Barcelona i reclamaven una intervenció per a que els barris no deixin de ser pels seus veïns.

“L’associació sempre està escoltant les reivindicacions i les necessitats del barri. I la seva funció ara és aglutinar i coordinar amb les diferents entitats per fer un front comú. Perquè un front comú té molta força”, reconeixia Jofre Rojas, president de l’Associació de Veïns de Collblanc-La Torrassa.

Des de la Plataforma esperen continuar amb manifestacions en diferents indrets de la ciutat que pateixen aquesta situació, així com portar a terme una marxa “multitudinària” a la Plaça de l’Ajuntament, segons ens han informat des de l’entitat.