El problema de l’habitatge i l’avenç dels discursos d’odi són els reptes més importants i urgents que afronta Maria Serra, la nova directora de la Fundació La Vinya. Serra ha aprofitat aquest agost per posar-se al dia de les necessitats al barri de Bellvitge i dels diferents equips de treball de l’entitat.

Serra ha parlat sobre aquestes urgències: “ens arriben per tots els grups i en totes les activitats els problemes d’habitatge, des del sensellarisme a qüestions més pràctiques de pagar a final de mes, pisos sobre ocupats i amb moltes dificultats”, comenta.

D’altra banda, reconeix que “hi ha molta preocupació pels discursos d’odi que s’estan sentint en alguns veïns i col·lectius”. Tot i que creu que “potser no és el més extens, perquè és cert que Bellvitge i el Gornal són alguns dels barris més combatius i amb més acció comunitària”, lamenta que “cada cop hi ha més un discurs contra el diferent, contra tot allò que amoïna i preocupa perquè és diferent i està calant en alguns veïns“.

Més enllà de la complexa situació social en la qual arriba, Serra afronta la direcció de l’entitat amb ganes de mantenir la feina feta aquest temps: “començo molt il·lusionada, és un projecte molt motivador. Són 25 anys de feina molt digna els que porta fent La Vinya a Bellvitge i L’Hospitalet. Han fet una feina molt arrelada al barri, molt enfocada a entendre les persones i acompanyar-les de manera molt pròxima i la meva intenció és seguir aquesta feina”.

La fins ara directora, María Labernia, ha expressat el seu agraïment a la fundació i ha desitjat èxits a Serra.