La nova Oficina d’Entitats de L’Hospitalet, que es va posar en marxa el passat mes d’abril, ja ha atès 142 consultes de 83 associacions de la ciutat. L’equipament, ubicat a l’edifici de Ca n’Arús, vol ser un centre de suport i referència per a les entitats.
D’una banda, el servei ofereix informació i assessorament personalitzat a les associacions. En aquest sentit, la tinenta d’alcaldia de TIC i Relacions amb la Ciutadania, Rocío Ramírez, assenyala que “els dubtes més freqüents tenen a veure en com donar d’alta una entitat, com fer les justificacions per a les subvencions o com orientar els seus projectes”.
Una d’aquestes entitats és Ven Lumon, una associació dedicada la cooperació i la difusió de la cultura africana. La seva presidenta, Chantal Tahou, assegura que “per avançar necessitem rebre informació sobre com portar una entitat i aprendre a fer projectes”.
Per això, s’imparteixen cursos gratuïts sobre gestió, transparència, igualtat de gènere o comunicació digital.
“Estem pendents de fer un curs sobre l’aplicació d’un pla d’igualtat a l’entitat i ja hem realitzat una formació sobre comunicació i màrqueting a les xarxes per difondre els nostres projectes”, explica Sílvia Mora, presidenta de l’associació Cultura Tretze.
El web de l’Oficina, un espai virtual de referència
El servei també s’ofereix telemàticament a través del web de l’Oficina, on les entitats hi poden trobar notícies, una agenda d’actes i recursos en línia sobre diferents tràmits i subvencions.
També s’hi inclou un directori amb informació sobre les entitats de la ciutat i un mapa que permet situar-les segons el barri o l’àmbit d’actuació. D’aquesta manera, es vol facilitar el contacte entre associacions i donar-les a conèixer a la ciutadania.
Així, Rocío Ramírez assegura que l’objectiu és “crear una xarxa d’entitats que facin un treball conjunt d’on puguin sorgir projectes d’innovació”. En el mateix sentit, la presidenta de Cultura Tretze destaca que amb aquesta eina “podem fer col·laboracions i contactes amb altres entitats properes. També podem fer difusió i obrir els nostres projectes a la resta de la ciutat”.
L’Oficina d’Entitats va néixer per donar resposta a una reivindicació històrica de l’associacionisme de la ciutat sorgida a la primera edició del Congrés d’Entitats del 2018. D’aquesta manera es vol impulsar les més de 700 entitats actives que hi ha a L’Hospitalet i dinamitzar-les com a motor de cohesió i transformació de la ciutat. L’atenció presencial a Ca n’Arús es realitza els matins de dimarts a divendres (de 10h a 14h) i les tardes de dimarts i dimecres (de 16h a 19h).