Un equip del Síndic de Greuges s’ha desplaçat al barri de Pubilla Cases per atendre reclamacions sobre l’administració i les companyies que presten serveis generals.
Membres de l’equip del Síndic de Greuges han atès, durant tot el matí, al Centre Cultural La Bòbila, a totes les persones que han volgut fer consultes o presentar queixes contra les administracions i les empreses que presten serveis d’interès general (llum, aigua, gas, etc.).
Un cop l’any, la institució, s’instal•la a determinats barris de les grans ciutats o a poblacions allunyades de la seva seu central de Barcelona. Malgrat les queixes també es poden fer a través d’Internet o per telèfon, volen així, donar un servei de proximitat.
La pèrdua de prestacions socials és, ara, un dels motius principals de les queixes que rep el Síndic de Greuges. Tot i que estan oberts a d’altres com la contaminació acústica, el trànsit o la mobilitat.
Jordi Sánchez, adjunt general del Síndic de Greuges, ha declarat que: “malgrat el Síndic no té l’autoritat d’obligar a canviar la conducta de les administracions, el 93% per de les recomanacions de canvi que fem, s’accepten. Tenim una autoritat moral”.
L’administració té l’obligació de cedir tota la Informació necessària per tal que el Síndic pugui redactar una resolució el més aviat possible; tot i això, el temps mitjà de gestió d’una queixa és d’uns 3 a 9 mesos
Per demanar visita, prèviament cal concertar l’entrevista trucant al telèfon 900 124 124 o enviant un missatge a l’adreça electrònica sindic@sindic.cat