L’OAC, l’Oficina d’Atenció Ciutadana, va realitzar l’any 2024 més de 110.000 atencions presencials a les dependències del carrer Girona i, d’una altra banda, va atendre prop de 189.500 trucades telefòniques.

L’OAC proporciona informació i acompanyament sobre qualsevol tràmit administratiu de l’Ajuntament i deriva les peticions que fa la ciutadania al departament o servei municipal més adient.

De les 110.000 atencions presencials de l’any passat, prop de 84.500, més d’un 75% del total, van tenir a veure amb el padró, moviments o certificats de padró, una tendència sostinguda des de fa anys.

Ignacio Grueso Jiménez, cap de servei d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de L’Hospitalet, explica que “ens agrada dir que al ciutadà el tenim al costat perquè volem acompanyar-lo, que davant de qualsevol cosa que pugui necessitar puguem ser facilitadors d’aquella gestió que de vegades pot ser complicada”.

A molta més distància, es van situar les demandes d’informació general, amb 11.900 atencions presencials, i també les cites per obtenir el certificat digital, amb 7.300 atencions presencials l’any 2024.

L’atenció telefònica de l’OAC

Pel que fa a la via telefònica, el telèfon d’informació 010 va rebre més de 140.000 trucades de les 189.500 totals, mentre que es van atendre 44.400 trucades provinents de la centraleta de l’Ajuntament.

L’OAC reivindica el seu caràcter de primera finestra d’atenció a la ciutadania i també posa en valor que les dades que genera són una bona eina perquè l’Ajuntament entomi problemes socials.

“Donem molta importància a allò que anomenem ‘escolta activa’, és a dir escoltem al ciutadà més enllà d’allò més immediat”, assenyala Grueso Jiménez, que ha afegit que “mirem de ser les oïdes per poder ser també la seva veu i demanar a la nostra organització que doni respostes a allò que requereixen els ciutadans”.

A banda de la seu del carrer Girona, l’Ajuntament té previst obrir una altra Oficina d’Atenció Ciutadana a l’equipament Florida 6.0, a la planta superior del mercat de La Florida, on s’implantarà un nou model de gestió digital de tràmits, però també amb acompanyament personal.