Les Jornades Científiques i Tecnològiques ja porten 25 anys mirant de potenciar l’interès i despertar les vocacions de l’alumnat de Batxillerat de la ciutat per aquestes disciplines. Enguany hi han pres part 13 centres i s’hi han presentat 65 treballs, dels quals, una trentena van ser seleccionats per a la fase final, en les 7 categories de les Jornades: Ciutat, Igualtat, Sostenibilitat, Social, Experimental, Tecnològic i Expressió.
L’Auditori Barradas ha acollit el lliurament dels premis. Una xerrada divulgativa de l’associació Big Van Ciència ha estat el fil conductor del lliurament de premis d’enguany. Els temes han estat ben diversos: centres comercials accessibles i intel·ligents, els beneficis de la dansa i les identitats de gènere, entre d’altres.


Posteriorment el jurat ha dut a terme la valoració i l’adjudicació dels premis i mencions d’aquesta edició. En total, s’han lliurat 12 premis i 7 mencions d’honor. Els guanyadors dels premis als millors treballs de recerca de batxillerat han estat:
Ciutat
- Premi per a “Petjades clàssiques a L’Hospitalet”, de Bruno Agustín Benítez, de l’Institut Can Vilumara.
Igualtat
- Premi per a “L’Èlit de la representació del sexisme entre joves”, de Leire Teodoro i Leyre Vega, del CE Dolmen
Sostenibilitat
- Premi per “La petjada ecològica en el packaging: envasos sostenibles i personalitzats per a l’agrobotiga de Santa Eulàlia”, de Laia Carbó, de l’Institut Santa Eulàlia
Experimental
- Primer premi per “Una forma d’optimitzar el temps”, de Majda Boulborki, de l’Institut Pedraforca.
- Segon premi per a “Metagènesi i càncer: incidència del tabaquisme i l’edat sobre el càncer de pulmó”, d’Alba García de la FEP Tecla Sala
- Menció d’honor per a “Síntesi verda de nanopartícules d’or i plata, d’Emma Ruiz i Sandra Jorba“, de l’Institut Mercè Rodoreda.
- Menció d’honor per a “Detecció de metalls amb nanopartícules de plata d’Ariadna Faura“, de l’Institut Mercè Rododreda.
- Menció d’honor per a “Les cèl·lules canceroses són les més golafres: impacte de la glucosa, la glutamina i el PH en la proliferació de les cèl·lules tumorals”, de Mia Ahumada i Lucía Castillo, del CE Dolmen.
Tecnològic
- Primer premi per “Un futur intel·ligent per a L’Hospitalet” de Miquel Ruiz, de l’Institut Can Vilumara.
- Segon premi per a “Com fan matemàtiques els ordinadors?. Disseny i implementació d’un sumador digital”, de Sílvia Sanz, de l’Institut Santa Eulàlia.
Expressió
- Primer premi per a “Cultura del hip-hop: el seu impacte en l’estil de vida”, de Carla Nerea Calderón, de l’Institut Bisbe Berenguer.
- Segon premi per a “Procés de formació d’un art film: ¿Por qué bailes?”, d’Avril Rodríguez, de l’Institut Bellvitge
Social
- Primer premi per a “Trencant amb la lògica binària: la intersexualitat”, d’Ariadna Garralaga i Natàlia Ramírez, del CE Dolmen.
- Segon premi per a “Alcoholisme, més enllà de l’estigma”, de Laia Puig, de l’Institut Mercè Rodoreda.
- Menció d’honor per a “Musicoteràpia i artteràpia envers l’estrès dels adolescents”, d’Elena Sandoval i Marina Quirós, del CE Dolmen.
- Menció d’honor per a “Mirades que no veuen”, de Pau Sola, de l’Institut Rubió i Ors.
- Menció d’Honor per a “Hèrcules: The myth beyond the movie”, de Paula Vargas, del CE Jaume Balmes.
Centres educatius
- Premi per a l’Institut Bisbe Berenguer
- Menció d’honor per l’Institut Mercè Rodoreda


500 euros de premi
El primer classificat de cadascun dels 7 àmbits rep un premi de 500 euros i el segon, de 250 euros. El premi especial al centre, per la seva continuïtat en la participació en les jornades realitzades al llarg dels anys i la relació de treballs presentats, consisteix en 500 euros.
En aquesta edició han participat 13 centres: els instituts Bellvitge, Bisbe Berenguer, Can Vilumara, Mercè Rodoreda, Pedraforca, Rubió i Ors, Santa Eulàlia, el Centre d’Estudis Dolmen, el col·legi FEP Tecla Sala, l’Escola Sant Jaume de la FEP, el Centre d’Estudis Jaume Balmes, el Col·legi Sant Josep Obrer i el Xaloc.
Allò que es vol és crear espai a la ciutat que estimulin la recerca, reconèixer la tasca del professorat de secundària, afavorir l’intercanvi d’experiències entre els centres educatiu i impulsar la recerca com a via cap a estudis superiors.