Els alumnes del cicle formatiu de Grau Superior d’Automoció de l’Institut Pedraforca treballen aquests dies en el prototip d’un vehicle elèctric per competir en una nova edició de l’ElectroCat, on participen vuit centres de tot Catalunya . L’objectiu d’aquesta competició és dissenyar i construir un vehicle d’aquest tipus. La carrera final serà al mes de juny.

Els alumnes d’aquests cicles superiors han de dissenyar i construir un vehicle elèctric sobre una base motriu comuna, un mateix motor, variador i bateries. Els vehicles dels equips dels centres que hi participen competiran en una única prova, que avaluarà les prestacions, característiques i disseny dels vehicles.

Francisco Yamuza és professor de cicle formatiu de Grau Superior d’Automoció del Pedraforca i explica que el material que utilitzen, la fibra de vidre, és “molt resistent i lleugera. És el material que s’utilitza a Fórmula 1 i també as avions. Pesa molt menys que l’acer, però té la mateixa resistència”.

Jorge Hurtado és alumne d’aquest cicle i explica que “la idea és construir un cotxe ràpid i lleuger i que faci les voltes necessàries en els 20 minuts reglamentaris”.

També utilitzaran un altre material molt més natural: el bambú. El faran servir a les barres de protecció i serà el tret diferencial del vehicle del Pedraforca. Segons Iván Carbonell, alumne del centre, “hem volgut innovar seguint la via ecològica del vehicle elèctric i hem substituït les barres d’acer pel bambú”.

El campionat Electrocat és una experiència nova per a aquesta vintena d’alumnes del cicle d’automoció. Un dels professor del cicle, Christophe Alonso, afirma “que és una bona oportunitat per fer practiques sobre vehicles elèctrics. Normalment no treballem amb ells.”

Una vegada superada una primera selecció, on el Pedraforca va ser un dels vuit centres escollits de tota Catalunya, ara només pensen en guanyar. Al juny veuran el resultat de nou mesos de feina.