L’Institut Escola Maria Miret va obrir les portes al setembre per absorbir els alumnes del centre concertat Acadèmia Cultura i el seu claustre de professors. Ho va fer als barracots del carrer Mas, on fins aquell moment hi havia hagut els alumnes de l’Ernest Lluch. Mesos després famílies i centre educatiu en fan un balanç positiu d’aquesta transició.
“Els alumnes estan contents, ells ho porten bé perquè ja venien d’una escola on la majoria hi anava des de petits. Hem fet una mudança i abans no ens ho fem nostre haurà de passar una mica de temps”, ha explicat Yolanda Manero, professora i mare de l’Institut Escola Maria Miret.
En aquest primer curs, l’equip ha hagut de fer front a diversos reptes. D’una banda, introduir canvis pedagògics per adaptar-se al nou currículum que marca educació i de l’altra, cohesionar un claustre que provenia de diversos llocs. “L’Acadèmia Cultura era una escola concertada que venia de treballar d’una forma diferent i a poc a poc estem fent alguns canvis, la manera de treballar, l’avaluació, amb metodologies més globalitzadores”, ha explicat Rosanna Frasquet, cap d’estudis Institut Escola Maria Miret.
Adaptar-se a un espai reduït també ha estat un dels reptes. Els alumnes de secundària fan classe a unes aules del Centre Aragonès, mentre que els d’infantil encara s’ubiquen a l’antic edifici de l’Acadèmia Cultura, a l’espera dels barracots del carrer Goya, que haurien d’haver arribat el gener, i que finalment sembla que ho faran aquest juliol. Des del centre, els agradaria amb el temps poder comptar amb un edifici propi, però saben que serà difícil.
“Tenim una escola, però haurem de continuar més endavant reivindicant un edifici. Hi ha un problema de solars, l’Ajuntament ens ha comentat en diverses ocasions que no hi ha un solar a la nostra zona tan gran com requereix educació per fer-hi una escola”, ha apuntat Manero.
De cara el pròxim curs, a banda de disposar dels barracots, des del Maria Mariet també reclamen la presència de la tècnica en educació infantil i tècnica d’integració social amb què sempre compten els centres d’alta complexitat i que de moment encara no disposen. També esperen poder engegar un tàndem artístic i poder continuar treballant en novs línies pedagògiques.