L’alumnat de segon curs de Batxillerat artístic de l’institut Bellvitge assumirà el repte de proposar un nou disseny per al logotip de l’SPC, el Sindicat de Periodistes i Professionals de la Comunicació de Catalunya, que ha complert 25 anys i vol adoptar una nova imatge corporativa que reflecteixi l’era digital del periodisme.
Les direccions de l’institut i el sindicat han establert un acord per dur a terme un projecte col·laboratiu que vol incentivar l’aprenentatge i promoure la creació artística de l’alumat, així com propiciar la reflexió sobre l’ètica periodística i la comunicació corporativa.
Maribel Moreno Llorente, professora de Batxillerat artístic de l’institut Bellvitge, considera que aquesta mena de col•laboracions “son fonamentals perquè l’alumnat entén com funciona el món professional i s’ho pren amb molt d’interès”. I ha afegit que aquest projecte amb l’SPC “té un plus perquè el disseny i els logotips no deixen de ser una eina de comunicació”.
El sindicat de periodistes vol adaptar la imatge al periodisme del segle XXI, marcat pels nous formats digitals. El president de l’SPC, Francesc Ràfols Sagués, creu que la visió del jovent de l’institut Bellvitge serà clau per assolir aquest objectiu de “fer-nos més atractius com a sindicat a la gent jove que s’està incorporant a la professió”.
També aprofitarà aquest projecte col•laboratiu per fer pedagogia sobre, l’ètica periodística i el dret a la informació, sobretot “de cara a explicar els problemes que pot comportar la desinformació i treballar amb alumnat de Secundària ens sembla d’allò més útil per al conjunt de la societat”.
A banda de dissenyar el nou logotip de l’SPC l’alumnat de Disseny de l’institut Bellvitge també participarà en l’aplicació i el desplegament gràfic posterior del logotip en tots els possibles formats.