La vista que té el Ramon des de la seva terrassa a la Riera Blanca canviarà radicalment en els propers anys. L’illa de la Citroën, que pertany a Barcelona, deixarà d’existir. Els 19.000 metres quadrats que ocupen el taller i concessionari de la marca francesa es convertiran en un parc de 21.000 metres quadrats que unirà la Riera Blanca i la Rambla Badal. També hi haurà pisos i equipaments.

El Ramon Carbó valora positivament els canvi. “El veïnat de L’Hospitalet guanyarà qualitat de vida. Ara des de les nostres finestres es veia només que ciment. Tindrem més espai verd per a ús ciutadà. La mobilitat serà mes accessible i millorarà la comunicació amb el nostre entorn”.

A tocar de les vies del metro i del tren, el projecte de reordenació de l’illa Citroën també inclou la construcció d’equipaments municipals i l’ampliació de l’escola de primària Cavall Bernat.

A l’altra banda, l’Ajuntament de Barcelona ha planificat la construcció de 200 habitatges, la meitat en règim de lloguer públic i l’altra meitat de promoció privada. Uns edificis que s’ubicaran al costat dels que ja existeixen al carrer Constitució.

Aquestes noves edificacions han despertat cert dubtes entre els veïns i veïnes. “El que em preocupa és l’alçada que tindran els edificis” assegura el José Luís, un dels veïns hospitalencs de la zona. La Rosa Ripoll creus que ja hi ha molta densitat de població i que no caldrien més pisos.

En total es reordenaran 35.000 mil metres quadrats. Per fer-ho possible s’haurà de modificar el PGM (Pla General Metropolità). La voluntat del consistori barceloní és iniciar les obres abans de la primavera del 2027.