Un estudi del sector privat situa L’Hospitalet com la segona ciutat espanyola amb una mobilitat més responsable, seguida de Barcelona i empatada amb Bilbao. L’objectiu és poder mesurar la qualitat de la mobilitat urbana segons indicadors d’eficiència, sostenibilitat i seguretat.
En concret, L’Hospitalet destaca per comptar amb una bona xarxa de transport públic i tenir un parc d’automòbils reduït i poc contaminant. Per contra, la seguretat viària o l’ús de la bicicleta són algunes assignatures pendents.
La classificació, que té en compte les vint ciutats espanyoles més poblades, ha estat elaborada per la consultora PONS Mobility i la plataforma digital Meep.
Menys cotxes i menys contaminants
L’Hospitalet destaca per tenir un parc d’automòbils poc contaminants. De fet, és la ciutat amb menys presència de vehicles sense distintiu ambiental -menys del 19,2% del total- i una de les que té més cotxes amb l’etiqueta ECO -un 7,2%.
Un fet que ve acompanyat per la implantació de la Zona de Baixes Emissions. En aquest punt, L’Hospitalet encapçala la classificació, amb una restricció dels vehicles contaminants que arriba al 100% del terme municipal.
A més, es tracta de la ciutat de l’estat amb menys cotxes per habitant: només un de cada quatre hospitalencs té vehicle propi.
L’aposta pel transport públic
L’estudi també elogia la bona cobertura de transport públic de la ciutat, amb una xarxa que dona servei al 82% dels hospitalencs i hospitalenques.
De fet, L’Hospitalet compta amb 18 parades de metro, una de tramvia, dues estacions de Rodalies i cinc de Ferrocarrils de la Generalitat, a més de nombroses línies d’autobús.
A més, L’Hospitalet és la segona ciutat on hi ha més carrils bus, només per darrere de Barcelona.
Les assignatures pendents
Tot i la bona nota en mobilitat sostenible, L’Hospitalet té algunes assignatures pendents: fomentar l’ús de la bicicleta, ampliar els punts de recàrrega per a vehicles elèctrics o millorar la seguretat viària.